برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کاهش وزن علائم پسوریازیس را بهبود می بخشد

کاهش وزن علائم پسوریازیس را بهبود می بخشد مطالعات محققان دانمارکی نشان می دهد کاهش 10 تا 15 درصد وزن بیماران چاقی که به نوعی بیماری التهاب مزمن پوستی موسوم به پسوریازیس مبتلا هستند، منجر به بهبود قابل ملاحظه علایم بیماری می شود.

مطالعات محققان دانمارکی نشان می دهد کاهش 10 تا 15 درصد وزن بیماران چاقی که به نوعی بیماری التهاب مزمن پوستی موسوم به پسوریازیس مبتلا هستند، منجر به بهبود قابل ملاحظه علایم بیماری می شود.

پسوریازیس یک بیماری التهابی مزمن پوستی است که دو تا سه درصد افراد سفید پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. مهمترین علایم پسوریازیس شامل ایجاد تکه های ضخیم قرمز رنگ پوستی و فلس های نقره ای رنگ است که بسیار دردناک بوده و سبب خارش می شود. این عارضه معمولا زانو، آرنج، پوست سر، کف دست و پا و کمر را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین در اطراف ناخن ها و داخل دهان نیز دیده شده است. بروز علایم پسوریازیس در فصل سرما بیشتر است. این بیماری خود ایمنی از نظر ژنتیکی با چاقی، دیابت و دیگر حالت های سندرم متابولیک مرتبط است.
به نقل از مدیکال ساینس، مطالعات محققان دانمارکی نشان می دهد افزایش وزن، فشار و تنش بیشتری را به سایر ارگان های بدن وارد می کند و از این طریق در تشدید علایم پسوریازیس موثر است، ادامه تحقیقات نشان می دهد کاهش 10 تا 15 درصد وزن بیماران چاق یا دارای اضافه وزن، در بهبود علایم بیماری نقش موثری دارد.

بیشتر بخوانید:
چه عواملی باعث شعله ور شدن بیماری پسوریازیس می شود؟

 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات