برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

برچسب پوستی که میزان اشعه فرابنفش محیط را نشان می دهد

برچسب پوستی که میزان اشعه فرابنفش محیط را نشان می دهد شرکتی استرالیایی به‌تازگی برچسب الکترونیکی عرضه کرده که میزان قرار گرفتن افراد در معرض اشعه ماورای‌بنفش خورشید را اندازه‌گیری می‌کند.
شرکتی استرالیایی به‌تازگی برچسب الکترونیکی عرضه کرده که میزان قرار گرفتن افراد در معرض اشعه ماورای‌بنفش خورشید را اندازه‌گیری می‌کند.
به گزارش دیلی میل، این برچسب الکترونیک My UV Patch با چسبیدن روی پوست می‌تواند میزان قرار گرفتن پوست در معرض اشعه ماورای‌بنفش خورشید را اندازه‌گیری کند. این چسب الکترونیکی می‌تواند تا پنج روز روی پوست باقی بماند. اندازه آن تقریبا به اندازه یک سکه 50 سنتی است و ضخامت آن به اندازه نصف یک تار مو است. استرالیا بالاترین آمار مبتلایان به سرطان پوست و ملانوما را که مرگ‌بارترین نوع سرطان پوست است، در دنیا دارد و این سرطان در استرالیا چهارمین سرطان شایع در این کشور محسوب می‌شود.

این چسب طوری طراحی شده که کاربر در حالی که از کرم ضدآفتاب روی پوست استفاده کرده به راحتی و هنگام حمام، خوابیدن، ورزش کردن یا دوش گرفتن هم می‌تواند از آن استفاده کند. این برچسب دربردارنده رنگ‌های حساس به نور است که هنگام تابش نور و اشعه ماورای‌بنفش، رنگ آن تغییر می‌کند.

کاربران با کمک نرم‌افزاری که روی گوشی هوشمند خود نصب می‌کنند، می‌توانند از چسبی که روی پوست قرار داده‌اند اسکن بگیرند و میزان قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای‌بنفش را در طول روز مشخص کنند. این در حالی است که این نرم‌افزار، رنگ مو و چشم کاربر، حساسیت به اشعه ماورای‌بنفش، موقعیت GPS و غلظت اوزون را محاسبه می‌کند. متخصصان توصیه می‌کنند زمانی که نرم‌افزار میزان UV بالاتر از سه را تشخیص دهد، بهتر است از ضدآفتاب و پوشش‌های جلوگیری کننده از تابش مستقیم آفتاب روی پوست استفاده کنند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات