برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کیف مدرسه کودکانتان را هوشمندانه انتخاب کنید

کیف مدرسه کودکانتان را هوشمندانه انتخاب کنید با نزدیک شدن فصل مدارس و شروع خریدهای دانش آموزی، آکادمی پزشکان اطفال آمریکا به والدین توصیه می کند کیف هایی انتخاب کنند که باعث آسیب های عضلانی و مفصلی، درد شانه و گردن و بروز مشکلات اسکلتی در کودکان نشود.
استفاده نادرست از کیف مدرسه ممکن است باعث آسیب های عضلانی و مفصلی، درد شانه و گردن و بروز مشکلات اسکلتی گردد.
با نزدیک شدن فصل مدارس و شروع خریدهای دانش آموزی، آکادمی پزشکان اطفال آمریکا به والدین توصیه می کند کیف هایی انتخاب کنند که سبک، دارای بند شانه ای عریض و پد دار، پشتی پد دار و یک بند کمری باشد. کوله پشتی چرخ دار شاید انتخاب خوبی برای بارهای سنگین باشد اما حرکت دادن آنها در برف و بالا و پایین بردن از پله ها سخت است و زحمت مضاعفی به کودک تحمیل می شود.

به کودکتان آموزش دهید که همیشه از هر دو بند کیف استفاده کند. در این حالت کیف نزدیک به بدن و در حدود 5 سانتی متر بالاتر از کمر قرار گرفته و وزن کیف به یک طرف بدن سنگینی نمی کند.

والدین باید به این نکته مهم توجه کنند که وزن کیف نباید بیش تز از 10 تا 20 درصد وزن کودک باشد. مثلا اگر کودک شما 40 کیلوگرم وزن دارد وزن کیف او نباید بیشتر از 4 کیلوگرم باشد. همچنین چیزهای سنگین تر باید نزدیک به مرکز کمر در کیف قرار داده شوند.

نحوه صحیح بلند کردن کیف های سنگین را به کودکتان بیاموزید. کودک باید بجای خم شدن از کمر، از دو زانو خم شده و وزن کیف را به زانوها اعمال کند، نه به کمر. ورزش های کششی کمر به تقویت عضلات کمر و تحمل بارهای سنگین کمک می کند.

از اینکه کودکتان هر روز کلیه کتاب و دفترهایش را با خود به مدرسه ببرد جلوگیری کنید؛ بهتر است در مدرسه کمدی به هر دانش آموز تعلق گرفته و آنها را از حمل بی مورد بار دور کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات