برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

مجوز دیسپورت در درمان گرفتگی عضلات

مجوز دیسپورت در درمان گرفتگی عضلات شرکت بیوفارما با نام ایپسن، روز گذشته اعلام کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا، مجوز مکمل بیولوژیک برای آبوبوتولینوم توکسین A (Abobotulinum toxi- A) با نام تجاری دیسپورت را برای درمان تزریقی تشدید اسپاسم‌های عضلات اندام تحتانی در بیماران خردسال بالای 2 سال و بزرگسالان صادر کرده است.
شرکت بیوفارما با نام ایپسن، روز گذشته اعلام کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا، مجوز مکمل بیولوژیک برای آبوبوتولینوم توکسین A (Abobotulinum toxi- A) با نام تجاری دیسپورت را برای درمان تزریقی تشدید اسپاسم‌های عضلات اندام تحتانی در بیماران خردسال بالای 2 سال و بزرگسالان صادر کرده است. دیسپورت اولین و تنها سم بوتولینوم مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان تشدید اسپاسم‌های عضلات اندام تحتانی در کودکان است.
به گزارش PRNewswire، بیماران تحت درمان با دیسپورت در مطالعات انجام شده بهبود قابل‌توجهی در گرفتگی‌های عضلانی اندام تحتانی نشان دادند. میزان تغییر نسبت به سطح پایه تون عضلات پلانتار فلکسور مچ پا و شاخص پاسخ‌دهی درمانی در هفته‌های 4 و 12 مطالعه ارزیابی شد. اغلب بیماران شرکت‌کننده در مطالعات، از معیارهای لازم برای شروع درمان مجدد در هفته‌های 16 تا 22 درمانی برخوردار بودند. هرچند که برخی از آنان پاسخ‌دهی درمانی به مراتب بهتر و پایدارتری داشتند. تاییدیه اخیر براساس مطالعه فاز3 تصادفی چندمرکزی و دوسوکور مقایسه‌ای با استفاده از دارونما روی 235 بیمار خردسال 2 تا 17 ساله دچار تشدید گرفتگی‌های عضلانی اندام تحتانی به‌دلیل CP بود که 158 نفر از آنها دیسپورت و 77 نفر از آنان دارونما دریافت کردند.

سینتیا شالم، مدیرعامل شرکت ایپسن می‌گوید: «تشدید اسپاسم‌های عضلات اندام تحتانی در گروه خردسالان، بیماری عصبی است که به‌طور معمول در کودکان مبتلا به سربرال پالسی دیده می‌شود. علت، مختل شدن ارتباط میان مغز و عضلات است که موجب مشکلات حرکتی و وضعیتی در بیمار می‌شود. دیسپورت اولین و تنها سم بوتولینوم مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکاست که برای درمان خردسالان دچار تشدید اسپاسم‌های عضلات ناحیه اندام تحتانی عرضه می‌شود.»

در برگه اطلاعات دارویی دیسپورت و تمام محصولات حاوی سم بوتولینوم، هشدار داده شده که سم مذکور ممکن است از ناحیه تزریق اولیه به سایر مناطق بدن منتشر شده و موجب بروز علائم در آن نواحی شود (گاه علائمی نظیر اختلالات بلع و مشکلات تنفسی که کشنده هستند). تجویز دیسپورت در بیمارانی که سابقه حساسیت به هر کدام از فرآورده‌های حاوی سم بوتولینوم را دارند و نیز افرادی که حساسیت نسبت به پروتئین شیر گاو را گزارش کرده‌اند، ممنوع است.

در اختلال تشدید اسپاسم عضلانی، گرفتگی شدت یافته در یک یا چند عضله وجود دارد که ممکن است حرکات طبیعی فرد را مختل کند. تشدید اسپاسم عضلانی معمولا به‌دلیل تخریب مسیرهای عصبی در مغز یا نخاع که حرکات عضلانی را کنترل می‌کنند ایجاد می‌شود و ممکن است ناشی از سربرال پالسی، آسیب نخاع، مولتیپل اسکلروز ،حملات مغزی یا ضربه به سر باشند. اختلال تشدید اسپاسم عضلانی اندام تحتانی، به‌طور معمول عضلات درگیر در حین راه رفتن و بلند کردن پاشنه از زمین را گرفتار می‌کند. علائمی نظیر گرفتگی‌های ناگهانی عضلانی، تشدید رفلکس‌های تاندون‌های عمقی و شدیدتر شدن اسپاسم‌های عضلانی از دیگر علائم این اختلال هستند. دیسپورت، شکل تزریقی سم بوتولینومA است که از تخلیص و جداسازی آن از باکتری کلستریدیوم به دست می‌آید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات