برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کمبود ویتامین D باعث افسردگی می شود

کمبود ویتامین D باعث افسردگی می شود پژوهشگران در تحقیقات خود دریافتند که کمبود ویتامینD اثرات منفی بر سلامت روح و روان داشته و باعث افسردگی می‌شود. این موضوع ارتباط مستقیمی با میزان جذب ویتامینD توسط خورشید دارد.
پژوهشگران در تحقیقات خود دریافتند که کمبود ویتامینD اثرات منفی بر سلامت روح و روان داشته و باعث افسردگی می‌شود. این موضوع ارتباط مستقیمی با میزان جذب ویتامینD توسط خورشید دارد.

به گزارش رویترز، درواقع کمبود ویتامینD فقط برای سلامت جسمی مضر نیست بلکه بر سلامت روح و روان نیز اثرات سوء بر جای خواهد گذاشت. محققان با بررسی بیش از صد گزارش علمی در این رابطه به ارتباط بین ویتامین D و افسردگی فصلی پی بردند. در واقع بر پایه این پژوهش‌ها می توان گفت که اختلالات خلقی فصلی یک نوع افسردگی است که می‌تواند به تغییرات فصلی مرتبط باشد.

این پژوهشگران آمریکایی دریافتند که ویتامینD در ترکیب با سنتز سروتونین و دوپامین که هر دو مواد شیمیایی هستند، وارد مغز می‌شود.

با توجه به توصیه موسسه پزشکی آمریکا، سطح ویتامینD انسان باید بیش از پنجاه نانومول در هر لیتر باشد.

مایکل کیملین از دانشگاه فن‌آوری کوئیزلند استرالیا که در این مطالعات مشارکت داشته، در رابطه با موضوع فوق اعلام کرد که براساس این پژوهش‌های جدید، ما می‌دانیم که نگه داشتن سطح ویتامین بدن در حد کافی در سلامت روحی - روانی انسان بسیار موثر است. از آن جهت که بهترین منبع تولید ویتامینD در بدن نور خورشید محسوب می‌شود، قرار گرفتن افراد در فضای آزاد به صورت مرتب و روزانه در زیر نور خورشید، باعث می‌شود تا سطح ویتامینD در بدن در وضعیت مناسب حفظ شود و به سلامت روحی – روانی فرد کمک کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات