برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

موفقیت داروی اکسکیزوماب در درمان پسوریازیس

موفقیت داروی اکسکیزوماب در درمان پسوریازیس شرکت الای لیلی از موفقیت آمیز بودن نتایج مطالعه خود روی اکسکیزوماب(Ixekizumab) در مقایسه با اتانرسپت(Etanercept) یا دارونما، در درمان پسوریازیس پلاکی متوسط تا شدید پس از گذشت تنها یک هفته از درمان خبر داده است.
به گزارش PRNewswire، شرکت الای لیلی از موفقیت آمیز بودن نتایج مطالعه خود روی اکسکیزوماب(Ixekizumab) در مقایسه با اتانرسپت(Etanercept) یا دارونما، در درمان پسوریازیس پلاکی متوسط تا شدید پس از گذشت تنها یک هفته از درمان خبر داده است. نتایج دقیق تر مطالعات UNCOVER2 و UNCOVER3، در نشست سالانه انجمن درماتولوژی آمریکا، 4 تا 8 مارس سال میلادی ارائه شد.
مطالعات UNCOVER2 و UNCOVER3، از نوع چندمرکزی، دوسوکور و در فاز3 هستند که برای ارزیابی بیش از 2500 بیمار مبتلا به پسوریازیس پلاکی متوسط تا شدید ترتیب داده شده اند. در این مطالعات مقایسه‌ای، بیماران دارونما، اتانرسپت (50 میلی‌گرم دوبار در هفته) یا اکسکیزوماب(80 میلی‌گرم هر 2تا4 هفته) را برای دوره 12 هفته‌ای و پس از دوز آغازین 160 میلی‌گرم مصرف کردند. این مطالعات تحلیلی ترکیبی، سرعت شروع بهبود علایم بالینی را ارزیابی می‌کند. گرگ لئوناردی، سرپرست مطالعه و استاد درماتولوژی دانشکده پزشکی سنت لوییس می‌گوید: «مطالعات نشان داده‌اند که بهبود بالینی طی درمان پسوریازیس، پیش‌بینی‌کننده پاسخدهی درمانی در مراحل بعدی بیماری است. در این مطالعه تحلیلی، نتایج اولیه در بیماران مبتلا به پسوریازیس پلاکی متوسط تا شدید-که وضعیتی مقاوم به درمان است- قابل‌توجه بوده است. طبق نظر بیماران و پزشکان درمانگرشان، پاک شدن سریع پلاک‌های پسوریازیس، یکی از مهم‌ترین نشانگرهای موفقیت‌ درمانی است.» اختلاف معناداری در درصد بهبود پسوریازیس پلاکی در بیماران تحت درمان با اکسکیزوماب در مقایسه با گروه‌های مصرف‌کننده اتانرسپت و دارونما به‌دست آمد. اغلب عوارض گزارش شده در مطالعات بالینی، خفیف تا متوسط و شامل واکنش‌های موضعی و عفوت‌های تنفسی فوقانی(اکثرا به صورت نازوفارنژیت) بودند. در نهایت، هیچ کدام منتهی به قطع درمان نشدند. در کل، ایمنی این دارو در هر دو مطالعه قابل‌مقایسه با اتانرسپت بود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات