برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

فشار خون طبیعی را در افراد در معرض سکته درمان کنید

فشار خون طبیعی را در افراد در معرض سکته درمان کنید محققان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که با تجویز داروهای کاهنده فشار خون برای افرادی که در معرض حمله قلبی و استروک قرار دارند، حتی اگر فشار خون طبیعی داشته باشند، می‌توان از میلیون‌ها مورد مرگ پیشگیری کرد.
محققان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که با تجویز داروهای کاهنده فشار خون برای افرادی که در معرض حمله قلبی و استروک قرار دارند، حتی اگر فشار خون طبیعی داشته باشند، می‌توان از میلیون‌ها مورد مرگ پیشگیری کرد.
به گزارش Medical Xpress، در این مطالعه، 123 کارآزمایی بالینی با حضور بیش از 600 هزار فرد که در طول 2 دهه انجام شده بودند، آنالیز شد. نتایج نهایی به‌طور روشن حاکی از آن است که درمان فشار خون و رساندن آن به حدی کمتر از آنچه که اکنون در گایدلاین‌ها آمده، می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش دهد. این مساله به‌طور بالقوه زندگی‌های زیادی را نجات می‌دهد. براساس گزارش‌های انجمن آمریکایی قلب، فشار خون طبیعی کمتر از 80/120 است و اگر بیشتر از 90/140 باشد، فشار خون بالا در نظر گرفته می‌شود. در این مطالعه، محققان دریافتند که هر 10 میلی‌متر جیوه کاهش در فشار خون سیستولیک، خطر حمله قلبی را تا یک‌پنجم کاهش می‌دهد. همچنین، خطر استروک و نارسایی قلبی را هم تا یک‌چهارم کم می‌کند. به این ترتیب، خطر مرگ در اثر هر عاملی تا 13 درصد کاهش می‌یابد. نکته مهم آنکه، کاهش بیماری در طول طیف وسیعی از بیماران پرخطر دیده می‌شود، حتی اگر فشار خون آنها طبیعی گزارش شده باشد، یعنی کمتر از 130 میلی‌متر جیوه.براساس نتایج به دست آمده، محققان تاکید می‌کنند که باید در گایدلاین‌های فشار خون موجود بازنگری صورت گیرد، زیرا بعضی دستورالعمل‌ها سطح درمانی را برای افراد در معرض خطر از 130 تا 140 میلی‌متر جیوه در فشار سیستولیک درنظر می‌گیرند. درواقع، این مطالعه شواهد قوی‌ای ایجاد کرده که فشار خون سیستولیک باید کمتر از 130 میلی‌متر جیوه شود./ 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات