برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

رتبه شما در سلامت قلب چند است؟

رتبه شما در سلامت قلب چند است؟ یک تحقیق جدید می‌گوید پیروی از 7 عادت سالم ساده می‌تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی را در شما کاهش دهد.
یک تحقیق جدید می‌گوید پیروی از 7 عادت سالم ساده می‌تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی را در شما کاهش دهد. اگرچه همه ما نسبت به اهمیت سبک زندگی سالم آگاه هستیم، اما به گفته ونسا زانتاکیس، محقق ارشد این تحقیق و استادیار رشته پزشکی و آمار زیستی دانشگاه بوستون، بسیاری از مردم به این دستورات عمل نمی‌کنند.

به گزارش nlm.nih.gov، جامعه آماری این مطالعه، 3200 آمریکایی با سن متوسط 59 سال هستند که بیش از 12 سال مورد بررسی قرار گرفته‌اند و طی این مدت، 188 نفر از آن‌ها دچار نارسایی قلبی شده‌اند. در این افراد فشارخون، کنترل کردن کلسترول، کاهش قند خون، فعالیت فیزیکی، غذای بهتر خوردن، کاهش وزن و ترک سیگار اندازه‌گیری شده بود و کسانی که رتبه بهتری کسب کرده بودند، در معرض خطر کمتری از ابتلا به نارسایی قلبی قرار داشتند. این تحقیق بر مهم دانستن این رتبه و صحبت با پزشک درباره بهبود بخشیدن به هر یک از شاخص‌های سلامتی و تلاش برای رسیدن به بهترین وضعیت ممکن تاکید می‌کند.

متیو نیِر، محقق این مطالعه، استاد رشته کاردیولوژی در دانشگاه بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون، در مورد مزایای این 7 توصیه ساده می‌گوید: «این یک راهنمای مفید برای سبک زندگی سالم افراد است و ممکن است نه‌تنها خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را در فرد کاهش دهد، بلکه ممکن است خطر ابتلا به نارسایی قلبی را در آینده هم کمتر کند.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات