برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

شادی باعث افزایش عمر نمی شود

شادی باعث افزایش عمر نمی شود نتایج مطالعه‌ای که در بریتانیا طی 10 سال روی یک میلیون زن میانسال انجام شده بود و چندی قبل در مجله «لنست» به چاپ رسید ،حاکی از آن است که بر خلاف باور عمومی شادی موجب سلامتی یا طول عمر بیشتر نمی‌شود.
 نتایج مطالعه‌ای که در بریتانیا طی 10 سال روی یک میلیون زن میانسال انجام شده بود و چندی قبل در مجله «لنست» به چاپ رسید ،حاکی از آن است که بر خلاف باور عمومی شادی موجب سلامتی یا طول عمر بیشتر نمی‌شود. این موضوعی است که محققان آن را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش نیویورک تایمز، محققان یک میلیون زن میانسال را در نظر گرفتند و طی پرسشنامه از آنها ‌پرسیدند چند وقت به چند وقت احساس شادمانی ‌کرده‌اند و همراه با آن، وضعیت سلامتی و آمار مرگ و میر در بین آنها را بررسی کردند. همچنین به آنها آموزش دادند که میزان سلامتی خود را برآورد کنند و فهرستی از بیماری‌های خود مانند: فشار خون، دیابت، آسم، آرتریت و افسردگی و اضطراب تهیه کنند.مطالعات آنها نشان داد، میزان ناراحتی و یا استرس همبستگی با آمار مرگ و میر نداشت. البته داده‌ها از 500 هزار زنی گرفته شده بود که در سلامتی کامل به سر می‌بردند. گروه کوچکی از زنان اظهار داشتند که در طول این 10 سال غمگین یا مضطرب بوده‌اند، اما میزان مرگ و میر آنان بیشتر از گروه دیگر که عموما خوشحال بودند، نبود. ناراحتی به خودی خود نمی‌تواند به سلامتی ما آسیب بزند، اما می‌تواند با هدایت افراد به سوی خودکشی، اعتیاد به الکل یا سایر رفتارهای پر خطر آسیب‌زا باشد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات