برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بیماران مبتلا به سلیاک بیشتر در معرض نوروپاتی هستند

بیماران مبتلا به سلیاک بیشتر در معرض نوروپاتی هستند نتایج یک مطالعه جدید که در سوئد انجام شده نشان می دهد بیماران مبتلا به سلیاک نسبت به جمعیت عمومی، بیشتر در معرض خطر صدمات عصبی، موسوم به نوروپاتی هستند.
نتایج یک مطالعه جدید که در سوئد انجام شده نشان می دهد بیماران مبتلا به سلیاک نسبت به جمعیت عمومی، بیشتر در معرض خطر صدمات عصبی، موسوم به نوروپاتی هستند. درواقع آنها دریافته اند که ارتباط واقعی بین بیماری سلیاک و نوروپاتی وجود دارد و باید این دسته از بیماران از این نظر بیشتر مورد بررسی و مراقبت قرار گیرند و تخمین درست و دقیقی از این صدمات در بیماران مبتلا به سلیاک داشته باشیم.
به گزارش JAMA Neurologgy محققان سوئدی در این مطالعه، مدارک پزشکی بیش از 28 هزار بیمار مبتلا به سلیاک را در فاصله سالهای 1969 و 2008 مورد بررسی قرار داده و آنها را با مدارک 139 هزار فردی که هیچگاه به بیماری های اتوایمیون مبتلا نبوده اند، مقایسه کردند. در نهایت مشخص شد بیماران مبتلا به سلیاک، 2/5 برابر بیشتر احتمال داشت که مبتلا به نوروپاتی هم باشند. اگر بیماری سلیاک در بیمار تشخیص داده نشود، پس از مدتی اختلالاتی مانند دیابت نوع 1، مالتیپل اسکلروزیس، درماتیت هرپتی فرم، آنمی، پوکی استخوان، ناباروری، سقط، اختلالات نورولوژیک مانند اپی لپسی، میگرن، کوتاهی قد، سرطان روده ای و حالا صدمات عصبی در فرد ظاهر می شوند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات