برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

دستورالعمل جدید برای ماموگرافی غربالگری

دستورالعمل جدید برای ماموگرافی غربالگری انجمن سرطان آمریکا آخرین توصیه‌های خود مربوط به سال 2003 را مورد تجدیدنظر قرار داده است.
باوجود سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی که برای تحقیقات درباره غربالگری سرطان پستان صورت گرفته است، هنوز درباره میزان ضررها و فواید این روش اما و اگرهای فراوانی وجود دارد، همچنین درباره اینکه چگونه بیماران باید انتخاب شوند تا آزمایش‌های غربالگری بهترین بازده از سود و زیان را داشته باشند، هنوز اتفاق‌نظر وجود ندارد. برای مقابله با این ابهام‌ها، دستورالعملی مبتنی بر شواهد و تدبیر می‌تواند برای تدوین یک سیاست و روش عملی درست و حمایت از تصمیم‌های درمانی تیم بیمار و درمان و تعریف اولویت‌های تحقیقاتی بسیار به‌کار آید. در این شماره، جاما (نشریه انجمن پزشکی آمریکا) پیشنهاد‌های به‌روزشده انجمن سرطان امریکا را که بیش از 20 سال صدای رسای سیاست‌گذاری‌های مربوط به سرطان و مراقبت‌های بالینی در آمریکا است را منتشر کرده است.
انجمن سرطان آمریکا آخرین توصیه‌های خود مربوط به سال 2003 را مورد تجدیدنظر قرار داده است. در سال 2003، انجمن سرطان توصیه کرده بود که آزمایش غربالگری سرطان پستان برای زنان از 40سالگی آغاز شود و در زنان سلامت بررسی‌های بالینی پستان در دهه 20 و 30 عمر به‌صورت دوره‌ای و برای زنان 40 سال و بیشتر به‌صورت سالانه انجام گیرد. در دستورالعمل جدید که درباره زنان با ریسک متوسط سرطان پستان است انجمن توصیه کرده تا زمانی که فرد سالم است و امید به زندگی تا 10 سال را دارد، غربالگری بین 45-54 سالگی به‌صورت سالانه و از 54 سال به بعد هر دو سال یک‌بار انجام گیرد. در این دستورالعمل، سن آغاز غربالگری 45 سال گفته شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات