برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

چگونه با دردهای مزمن زندگی کنیم؟

چگونه با دردهای مزمن زندگی کنیم؟ درد مزمن عبارت است از دردی که بیش از ۳ ماه در بدن وجود داشته باشد و بیمار را به زحمت بیندازد.در این مقاله راه هایی برای مقابله با اینگونه درد ها پیشنهاد می شود.

دردی که برای مدت زمانی نزدیک به سه ماه و یا بیشتر در بدن باقی بماند، عنوان درد مزمن را به خود می گیرد. اگر شما برای مدت زمان زیادی درد داشته باشید، این امر می تواند شما را خسته کند و سبب ایجاد افسردگی شود. این مسئله می تواند در روند نرمال زندگی اجتماعی افراد و فعالیت های فیزیکی روزمره تان خلل ایجاد نماید. گاهی اوقات درد آنقدر شدید می شود که نمی توانید به مدرسه و یا محل کار خود بروید. گاهی اوقات اضطراب های احساسی نیز سبب بدتر شدن شرایط می شوند. سیستم ایمنی بدن دچار ضعف شده و سبب ایجاد عفونت و یا سایر بیماری ها می شود. در اینجا راه هایی را به شما پیشنهاد می کنیم که به شما کمک می کند دردهای مزمن خود را مدیریت کرده و با آنها راحت تر کنار بیایید.

ورزش و اندورفین

این چرخه را تجسم کنید: شما دچار آسیب می شوید ، بنابر این ورزش نمی کنید، بدون ورزش قدرت عضلانی خود را از دست می دهید به همین علت درد های شما بیشتر می شوند. خوشبختانه حتی ورزش های سبک هم باعث آزاد شدن اندورفین در خون می شود. اندورفین یک هورمون شیمیایی است که با آزاد سازی آن در بدن احساس آرامش و نشاط و کاهش درد می کنید. در صورتی که از درد های مزمن رنج می برید از پزشک خود درباره نوع فعالیت بدنی که مناسب است مشورت بگیرید.

تنفس و مدیتیشن

این موضوع بسیار واضح است (آرامش باعث کاهش درد می شود)
تعداد کمی از ما با وجود اطلاع از این موضوع آن را در زندگی اجرا می کنیم، نفس عمیق و مدیتیشن از روش های مدیریت استرس می باشند که باعث آرام شدن بدن شما و کاهش درد می شوند.
چشمان خود را ببندید…آرام بنشینید…نفس عمیق بکشید این کار را برای مدت ۱۰ دقیقه در طول روز انجام دهید و در عین حال ذهن خود را از اتفاقات دردناک خالی کنید.

 

قطع کردن درد با قطع مصرف سیگار

برخی افراد ممکن است بعد از کشیدن سیگار احساس آرامش و کاهش درد کنند ولی واقعیت این است که سیگار کشیدن در دراز مدت باعث افزایش درد می شود. در افراد سیگاری بهبودی بیماری ها کند می شود، گردش خون نامنظم شده و خطر ابتلا به دیسک فاسد شده که یکی از علل کمر درد است افزایش می یابد. اگر تنها یک انگیزه برای ترک سیگار وجود داشته باشد تسکین درد همان یک انگیزه است.

 

با تغذیه مناسب بدن خود را تقویت کنید

در صورتی که از درد های مزمن رنج می برید احتمالا هر کار ممکن را برای کاهش درد خود انجام داده اید. یکی از راه هایی که باعث می شود بدن شما قوی بماند داشتن یک رژیم غذایی متعادل و مقوی است. رژیم غذایی صحیح باعث بهبود قند ، تعادل وزن بدن و کاهش حملات قلبی می شود. بهترین رژیم غذایی رژیمی غنی از غلات سبوس دار و محصولات تازه و کم چرب و پروتئین ها می باشد.

به دکتر خود کمک کنید تا به شما کمک کند

در فاصله بین ۲ ویزیت روند بهبود یا عود بیماری خود را در ثبت نمایید. پیشنهاد ما این است که در آخر هر روز میزان درد ( می تواند یک عدد بین ۱ تا ۱۰ باشد) ، علائم جدید و هر چیزی که به نظر شما جدید می آید را در یک سر رسید یادداشت نمایید. از دکتر خود بپرسید در بیماری شما چه فاکتورهایی مهم می باشد این فاکتور ها را زیر نظر بگیرید. این اطلاعات به پزشک شما کمک می نماید تا در نوبت بعد با اطلاعات بیشتری برای شما تصمیم بگیرد.

 

برنامه ریزی برای آرامش

به وسیله مدیریت کردن استرس ها و سلامت بدن ،خیلی بهتر می توانید درد های خود را کنترل کنید. این بدین معنی می باشد که خود را از محیط های شلوغ و پر استرس دور کنید. برنامه منظم ماساژ یا یک آخر هفته آرام در کنار دوستان و خانواده در حفظ روحیه شما و کاهش درد هایتان بسیار موثر می باشد.

 

خودتان را مشغول کنید

تمرکز بر روی درد باعث بدتر شدن آن می شود. به جای پرداختن به درد کمی خود را مشغول کنید. فعالیت هایی مانند آشپزی و کلاس های مختلف تفریحی و آموزشی ،باغبانی و ….حتی اگر نمی توانید درد خود را کنترل کنید پس از همین الان شروع به کنترل جنبه های دیگر زندگی خود کنید.

نحوه درمان خود را بشناسید

داروها و درمان هایی که استفاده می نمایید و نتایجی که برای شما به همراه دارند و همچنین عوارض جانبی و درمان های جایگزین را بشناسید. درمان هایی که برای شما تجویز شده اند همه برای افزایش روحیه و کاهش رنج شما می باشند پس اگر درمان های فعلی این کار را برای شما نمی کند در باره درمان های جایگزین با دکتر خود مشورت نمایید.

 

شما تنها نیستید

طبق تحقیقات صورت گرفته از هر ۳ نفر ۱ نفر به درد های مزمن دچار می باشد پس شما تنها نیستید. یکی از راه های کنار آمدن با این دردها پیدا کردن این افراد و به اشتراک گذاشتن تجربیات می باشد. درباره دردهای خود با خانواده و دوستان و اطرافیان صحبت نمایید و از آنها کمک بخواهید./
 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

پاسخ به این نظر این توصیه ها عالی است همراه اینا هر شب 1 عدد دیکلوفناک 100 نوش جان کنید به عوارضشم فکر نکنید تا بتونید صبح از جاتون بلند شید واز حالت افقی به حالت عمودی در بیایید و اگه مثل من خانوم و متاهل و بچه دار هستید توصیه میکنم از بعضی از به ظاهر وظایف تون بگذرید و به خودتون سخت نگیرید

دیدگاه و نظــرات