برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آپنه خواب باعث سست شدن استخوان ها می شود

آپنه خواب باعث سست شدن استخوان ها می شود افراد مبتلا به آپنه خواب (مکث کوتاه تنفس در هنگام خواب) به ویژه زنان و افراد سالخورده بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به مشکلات استخوانی قرار دارند.
به گزارش هلث دی نیوز، آپنه خواب موجب مکث کوتاه در تنفس هنگام خواب می شود و درمان نشدن این بیماری خطر ابتلا به بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

کای جن تین از محققان مرکز پزشکی ˈچی میˈ در تایوان گفت: آپنه خواب به بسیاری از سیستم های بدن از جمله استخوان ها آسیب می زند.
وی افزود: آپنه خواب موجب وقفه در اکسیژن رسانی به بدن می شود و با ضعیف کردن استخوان ها خطر پوکی استخوان را افزایش می دهد. ادامه این روند به شکستگی استخوان ها، کاهش کیفیت زندگی و حتی مرگ منجر می شود.

در این اختلال تنفسی،  تنفس فرد به طور مکرر در طول خواب قطع شده و مجدداً شروع می شود. قطع تنفس ممکن است برای مدت ۱۰ الی ۲۵ ثانیه طول بکشد و باعث کاهش فشار خون و نرسیدن اکسیژن به مغز گردد. در طول آپنه با دهانی خشک، بدنی عرق آلود و سردرد از خواب بیدار می شوید. این بیدار شدن های متوالی نمی گذارند بیمار به خواب عمیق فرو رود و برای همین این افراد روز بعد را با خستگی و خواب آلودگی شدید سپری می کنند.

در این مطالعه محققان حدود هزار و 400 فرد مبتلا به آپنه خواب را در فاصله زمانی میان سال های 2000 تا 2008 در تایوان بررسی و آنها را با بیش از 20 هزار و 600 نفری که مشکل آپنه خواب نداشتند مقایسه کردند.

این مطالعه نشان داد: افراد مبتلا به آپنه خواب دو و نیم برابر بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار داشتند.

در این تحقیقات ، خطر پوکی استخوان در زنان و افراد سالخورده مبتلا به اختلال خواب بیشتر از سایرین بود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات