برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

علت درد پا پس از نشستن یا ایستادن طولانی مدت

علت درد پا پس از نشستن یا ایستادن طولانی مدت به تازگی درد شدیدی در پای خود احساس می کنم، به خصوص پس از نشستن طولانی مدت پشت میز کارم و یا ایستادن طولانی مثلا در صف. آیا مورد خاصی در پای من وجود دارد که باید نگران آن باشم؟
به تازگی درد شدیدی در پای خود احساس می کنم، به خصوص پس از نشستن طولانی مدت پشت میز کارم و یا ایستادن طولانی مثلا در صف. آیا مورد خاصی در پای من وجود دارد که باید نگران آن باشم؟
به نقل از مایوکلینیک، اگر در پای خود به تازگی احساس درد مداومی می کنید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا توسط او به خوبی ارزیابی شوید. درد پا علل زیادی دارد اما وقتی این درد بعد از ایستادن یا نشستن طولانی مدت بروز پیدا می کند، می تواند ناشی از تجمع مایع در سیاهرگ های پا باشد که به آن احتقان وریدی نیز می گویند.
احتقان وریدی وقتی اتفاق می افتد که دریچه های وریدهای پا به درستی کار نکنند و در نتیجه خون بطور موثر از پا به طرف قلب حرکت نخواهد کرد. در عوض، خون جمع شده در پاها باعث درد و توم می شود. افرادی که با این مشکل روبرو هستند احساس سوزش و کرامپ یا گرفتگی در پای خود می کنند.
سابقه قبلی التهاب وریدی یا فلبیت ممکن است به دریچه های درون ورید آسیب وارد کرده و باعث احتقان وریدی شود. خوب کار نکردن دریچه های وریدی در پاها باعث بروز واریس نیز می شود. رگ های واریسی، باد کرده و متورم هستند و از زیر پوست قابل مشاهده می باشند. رگ های واریسی همچنین ممکن است منجر به احتقان وریدی شوند.
پوشیدن جوراب حمایتی تا زانو، به تسکین علایم و کاهش ناراحتی بیماران مبتلا به احتقان وریدی پا کمک می کند. با پزشک خود برای دریافت توصیه های بهتر مشورت کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات