برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

مسیر درمان دردهای مزمن

ملاقات با متخصص درد اگر درد مزمن دارید به یک متخصص مراجعه کنید. متخصص درد بر یک چیز تمرکز می کند: خلاص شدن از درد. در مراکز تخصصی درد افراد زیادی کار می کنند. در این مراکز همه انواع خدمات درمانی به شما ارایه می شود، از درمان دارویی گرفته تا ماساژ.
درد و خواب درد خواب شما را به هم می زند و بی خوابی باعث می شود روز بعد درد بیشتری هم داشته باشید و به این ترتیب یک چرخه معیوب ایجاد می شود. اگر درد خوابتان را مختل کرده به پزشک مراجعه کنید. سعی کنید به خوابتان نظم دهید؛ هر شب زمان خاصی به رختخواب بروید و زمان بیدار شدن را هم منظم دنبال کنید.
تسکین درد: جراحی برای دردهای صعب العلاج، گاهی جراحی یکی از گزینه های درمان است. دامنه وسیعی از اعمال جراحی مثل اصلاح علت زمینه ای مثلا در کمر دردهای ناشی از دیسک تا کاشت دستگاه های کنترل درد در بدن، وجود دارد. اگرچه جراحی می تواند درد را تسکین دهد، همراه با خطراتی است و فقط در موراد خاص استفاده می شود. در مورد امکان جراحی با پزشک خود مشورت کنید.
تسکین درد: تغییر رژیم غذایی آیا غذا می تواند بر درد تاثیر داشته باشد؟ امکانش است. مبتلایان به سر دردهای میگرنی اغلب در می یابند که غذاهای خاصی مثل پنیر، سوسیس کالباس و نوشیدنی های الکلی، حملات را بدتر می کند. گوشت قرمز چرب نیز ممکن است درد و التهاب را در بیماران روماتیسمی بدتر کند. برای اینکه بفهمید چه غذایی حالتان را بدتر می کند، چند هفته به آنچه که می خورید دقت کنید و اثر هر غذا را یادداشت کنید. سپس آن غذای خاص را از رژیم خود حذف کنید و ببینید آیا دردتان آرام تر می شود یا خیر؟
تسکین درد: حالت های درد را یادداشت کنید شرح دادن درد سخت است. اما با یادداشت کردن حالات روزانه خود می توانید آن را واقع پذیر تر کنید. برای خود مقیاسی در نظر گرفته و مقدار درد روزانه خود را یادداشت کنید. برخی به شدت درد خود از 1 تا 10 عدد نسبت می دهند. برخی شکلک هایی ترسیم می کنند و جزئیاتی نیز به آن اضافه می کنند که بیانگر حالت دردشان است. پس از گذشت چند هفته، یک یادداشت ارزشمند خواهید داشت که می توانید آن را با پزشک خود به اشتراک بگذارید.
کار درمانی و درمان فیزیکی کار درمانی و درمان فیزیکی هر دو به درمان دردهای مزمن کمک می کنند. در درمان فیزیکی شما ورزش های یاد می گیرید که به افزایش تحرک و تقویت عضلات کمک می کند. کاردرمانی نیز به شما کمک می کند با وجود درد کارهایتان را انجام دهید؛ یاد گرفتن روشهایی جدید برای انجام امور از بستن دکمه ها تا پخت و پز.
از استراحت زیاد در رختخواب بپرهیزید در گذشته مردم فکر می کردند درد با استراحت تسکین پیدا می کند. امروزه پزشکان می گویند اگرچه کمی استراحت بعد از یک آسیب تازه مثل پیچ خوردن قوزک پا خوب است اما برای دردهای مزمن تصمیم خوبی نیست که مدت طولانی استراحت کنید. دراز کشیدن طولانی مدت روی تخت یا کاناپه، ماهیچه ها را ضعیف کرده و ممکن است نه تنها درد را بهتر نکرده بلکه بدتر نیز کند. به جای آن بهتر است فعالیت کنید.
تسکین درد: بیوفیدبک بیوفیدبک یکی از روشهای درمان درد است که به شما یاد می دهد چگونه فرآیندهای خاص بدن که معمولا بدون فکر کردن اتفاق می افتند مثل ضربان قلب و فشار خون، را کنترل کنید. با استفاده از سنسورهایی که به کامپیوتر وصل می شود، یاد می گیرید چگونه ماهیچه هایتان را ریلکس کرده، فشار را کم کنید و درد را کاهش دهید.
تسکین درد: پیاده روی بیشتر و بیشتر پیاده روی کنید: یکی از بهترین درمان ها برای دردهای مزمن، پیاده روی است. معمولا کسانی که درد روزانه دارند، تحرکشان کم می شود و همین موضوع درد را بدتر می کند. ورزش باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شود که مسکن طبیعی بدن است. برای پیاده روی یا هر ورزش دیگری برنامه ریزی داشته باشید: 5 بار در هفته و هر روز 30 دقیقه. در ابتدا به آرامی شروع کنید و هر هفته چند دقیقه ای به آن اضافه کنید.
چه زمانی به درمان نیاز دارم؟ هر کسی که درد تکرار شونده یا روزانه دارد، حتی خفیف، باید به پزشک مراجعه کند. مساله وقتی جدی تر می شود که درد با زندگی روزانه، فعالیت ها یا توانایی شما برای کار کردن تداخل ایجاد می کند. به یاد داشته باشید که درد مزمن می تواند در شما آرام آرام خزیده و نفوذ کند. ابتدا گهگاه بروز پیدا کرده و تا حدودی شما را رنج می دهد. بعد از گذشت چند سال جدی شده و شما را ناتوان کرده از پا در می آورد.
برای درمان خود صبور باشید برای بیشتر مبتلایان به دردهای دائمی، هیچ درمان منحصر به فرد و معجزه ای وجود ندارد. در عوض، مدیریت خوب درد معمولا ترکیبی از روش های مختلف است که می تواند ترکیبی از یک برنامه ورزشی روزانه جدید، درمان دارویی و تراپی ها باشد. ممکن است طمان طیادی طول بکشد تا بفهمید بهترین ترکیب درمانی برای شما کدام است، اما ارزشش را دارد، پس صبور باشید./
تسکین درد: مکمل ها از پزشک خود درمورد مکمل های دارویی برای دردهای روزانه سوال کنید. مطالعات نشان داده است که برخی از این داروها به تسکین درد کمک می کنند. روغن ماهی، گلوکز آمین و SAM از جمله این داروهاست که به کاهش خشکی و درد مفاصل ملتهب می شود.
چگونه درمورد درد صحبت کنیم؟ در مراجعه به پزشک فقط گفتن این کلمه که درد دارم کافی نیست. سعی کنید شرح خوبی از درد بدهید تا پزشک واقعا شما را درک کند و بفهمد چگونه درد شما را تحت تاثیر قرار داده است. • دقیقا شرح دهید درد شبیه به چیست؟ سوزش؟ درد طولانی؟ • شرح دهید درد چگونه زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است؟ آیا باعث کند شدن حرکت زندگی شده؟ آیا کار کردن را برایتان سخت کرده؟ • چه چیزی باعث بهتر یا بدتر شدن درد می شود؟ زمان خاصی از روز یا فعالیتی خاص؟ دارویی خاص؟
بیش از اندازه مسکن نخورید مسکن های بدون نسخه مثل استامینوفن، آسپرین و ایبوپروفن برای دردهای موقت خوبند اما اگر این داروها در دوزهای بالا و برای مدت طولانی مصرف شوند، مضر و خطرناک خواهند بود. همیشه دستورات دارو که بر روی جعبه آن نوشته شده دنبال کنید و از مسکن های بدون نسخه بیش تر از 10 روز متوالی استفاده نکنید مگر اینکه پزشک تجویز کرده باشد.
عمیق نفس بکشید در روز دقایقی را به تنفس عمیق و آرام تر اختصاص دهید. دستتان را روی شکم گذاشته و بالا و پایین رفتن آن را احساس کنید. پس از چند دقیقه تنفس عمیق، احساس می کنید درد و فشار از بین رفته است. آنچه که درمورد تنفس عمیق به عنوان یک گزینه درمانی مهم است این که می توانید آن را هر کجا که بخواهید انجام دهید؛ وقتی در ترافیک گیر کرده اید یا زمانی که پشت میز کارتان هستید.
تسکین درد: گفتار درمانی برخی بیماران که از درد رنج می برند تمایلی ندارند با مشاور یا درمانگر صحبت کرده و از آنها کمک بخواهند. آنها فکر می کنند این کار درواقع اعترافی است به اینکه درد واقعی نیست و تنها یک تصور در ذهنشان است. در حالیکه این تصوری اشتباه است. درمانگرها می توانند به شما کمک کنند که با تاثیر درد بر زندگی تان مبارزه کنید و به کمک راه حل های عملی با مشکلاتی که هر روز با آن مواجهید، مبارزه کنید.
تسکین درد: داروها اغلب کسانی که از درد مزمن رنج می برند تصور می کنند تنها داروی تسکین دهنده درد، مسکن است. در حالیکه برخی داروهای ضد افسردگی و صرع در درمان دردهای مزمن تاثیر خوبی دارند. داروهای ضد افسردگی سطوحی از مواد شیمیایی را در مغز تغییر می دهند که بر احساس درد تاثیر گذاشته و حالتان را بهتر می کنند. داروهای ضد صرع به نظر می رسد سیگنالهای درد که به مغز فرستاده می شوند را بلاک می کنند.
تسکین درد: حواس خود را پرت کنید برای کسانی که از درد مزمن رنج می برند، یکی از روش های درمان این است که حواس خود را از درد پرت کرده و کمتر به آن فکر کنند. مطالعات نشان داده است که پرت کردن حواس از درد با صحبت کردن با دیگران، حل کردن پازل یا جدول، و کتاب خواندن، نواحی موجود در مغز را که بر فرآیند درد موثرند، کمتر فعال می کند. این کار ذهن را از درد دور می کند حتی اگر در سطحی عصبی باشد.
تسکین درد: ورزش های تقویتی تقویت ماهیچه ها با ورزش های تقویتی یا مقاومتی، همان قدر در کاهش کمر درد و دردهای التهاب مفاصل موثر است که بسیاری از داروها هستند. تقویت عضلات به بهبود تعادل و انعطاف بدنی شما کمک می کند. هفته ای دو مرتبه برای انجام ورزشهای تقویت عضلات برنامه داشته باشید.
استفاده از مواد خاص به الکل یا داروهای ممنوع که ادعا می کنند درد را کنترل می نمایند، اعتماد نکنید. خود درمانی ممکن است درد را موقتا تسکین دهد اما سوء مصرف این مواد در طولانی مدت می تواند درد را بدتر کند. ضمن اینکه الکل و داروهای ممنوع می توانند با دیگر داروهایی که مصرف می کنید تداخل ایجاد کنند. اگر به الکل یا داروهای ممنوع وابسته شده اید، برای ترک آن با کارشناسان مربوطه مشورت کنید.
تسکین درد: یوگا کشش نرم و آرام و تکنیک های ذهن-بدن در یوگا به تسکین دردهای روزانه از درد کمر تا فیبرومیالژیا و التهاب مفاصل، کمک می کند.مطالعات نشان داده است که تمرینات منظم یوگا باعث تسکین درد، افزایش عملکرد، بهبود خلق و خو و نیاز کمتر به داروهای مسکن می گردد.
علت درد مزمن درد نتیجه علامتهایی است که از اعصاب به مغز ارسال می شود. درد یک زنگ خطر و یک هشدار به مغز است که اتفاقاتی در حال رخ دادن است، مثل وقتی که ظرف داغی را لمس می کنید یا با چکش روی انگشتان می کوبید. اما گاهی این علامتها متوقف نمی شوند و درد ادامه پیدا می کند. به این دردها مزمن می گویند.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات