برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نحوه صحیح جارو برقی کشیدن

نحوه صحیح جارو برقی کشیدن باید از جاروی برقی با دسته بلند استفاده شود چرا که اگر دسته جاروی برقی کوتاه باشد فرد مجبور می‌شود مرتباً خم شود و این عملکرد در دراز مدت فتق دیسک کمری را منجر می‌شود.

سید منصور رایگانی در گفت‌وگو با فارس،‌ در خصوص نحوه درست استفاده از جاروی برقی گفت:‌ باید از جاروی برقی با دسته بلند استفاده شود چرا که اگر دسته جاروی برقی کوتاه باشد فرد مجبور می‌شود مرتباً خم شود و این عملکرد در دراز مدت فتق دیسک کمری را منجر می‌شود.

به گزارش «بهپو»، رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی گفت: علاوه بر فتق دیسک کمری، خستگی عضلانی و دردهای مزمن در کمر، نتیجه استفاده از دسته کوتاه در جاروی برقی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: افراد باید در حالت ایستاده از جاروی برقی استفاده کنند به نحوی که دسته جارو به بدن نزدیک باشد و در مواقعی که دسترسی به نقاط، گوشه‌ها و زوایای مورد نظر ممکن نیست، فرد باید از خم کردن کمر بپرهیزد.

رایگانی افزود: در این صورت باید از کشیدگی دست و دور شدن دسته جارو از بدن غافل نبود چرا که این حالت‌ها نیز باعث دیسک کمر می‌شود.

وی ادامه داد: بهتر است برای جارو کشیدن گوشه‌های منزل، زیر کاناپه یا زوایای اتاق چند لحظه فرد بنشیند و آن قسمت‌ها را با اضافه کردن لوله مرتبط جارو بکشد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تشریح کرد: افراد نباید بیش از 10 دقیقه به طور پیوسته جاروی برقی بکشند بلکه باید اندک زمانی بنشینند، استراحت کنند و مجدداً اگر نیاز بود از جارو استفاده کنند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات