برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

گردن درد، نتیجه زیاد نگاه کردن به تلویزیون و کامپیوتر

گردن درد، نتیجه زیاد نگاه کردن به تلویزیون و کامپیوتر گردن‌درد علل متفاوتی دارد و شایع‌ترین علت آن که اکثر افراد با آن سروکار دارند به دلیل کشش عضلات گردن است.

ابتدا باید اجزای گردن را نام برد، چرا که گردن از داخل به خارج شامل ستون مهره‌های گردنی، ‌ریشه‌های عصبی، لیگمان‌ها و عضلات است و درد حاصله می‌تواند مربوط به مهره، دیسک مهره یا بافت نرم اطراف مهره‌های گردنی باشد.

گردن‌درد علل متفاوتی دارد و شایع‌ترین علت آن که اکثر افراد با آن سروکار دارند به دلیل کشش عضلات گردن است.

نگاه کردن بیش از حد به کامپیوتر، تلویزیون یا انجام کارهای روزمره و عادی می‌تواند به گردن‌درد منجر شود.

در گردن‌درد مهم‌ترین مطلب، علت بوجود آمدن آن است چرا که اگر درد به دلیل تروما یا ضربه حاد به وجود آمده باشد، باید از حرکات گردنی جداً خودداری کرد و بلافاصله به پزشک مراجعه کرد.

اگر درد به مرور زمان یا کار روزمره بوجود آمده باشد، با استراحت، گرماتراپی، ماساژتراپی و انجام ورزش‌های مناسب می‌توان برای کاهش درد و پیشگیری از عوارض بعدی قدم برداشت.

اگر درد گردنی طول کشید یا به قفسه سینه و دست‌ها، بازوها و انگشتان انتشار پیدا کرد و باعث بی‌حسی انگشت یا شُلی عضلات شد، احتمال درگیری عصبی وجود دارد و باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرد.

برای دردهای عضلانی گردن که بدون ضربه یا سابقه بوجود آمده باشند ورزش مناسب گردن و گرفتن دوش آب گرم یا جکوزی و سونا، همچنین پرهیز از کارهایی که باعث تشدید درد می‌شوند می‌تواند مؤثر باشد.

به یاد داشته باشید انجام ورزش‌های ناگهانی و عمل قولنج در ناحیه گردن می‌تواند به افزایش درد منجر شود.

در ورزش های مناسب گردن فرد باید به آرامی سرش را به طرف شانه‌ها چرخانده و در صورتی که بدن ثابت است، شانه را ببیند و این حرکت را 4 تا 5 بار در روز و هر بار 4 تا 5 دفعه انجام دهد و سر را در این حالت به مدت 10 تا 20 ثانیه نگه دارد.

حرکت دیگر اینگونه است که فرد به قفسه سینه نگاه کند، طوری که چانه به قفسه سینه بچسبد.

روش دیگر این است که کف دست را روی پیشانی قرار داده و در حالتی که سر در حالت قائم قرار دارد، همزمان دست را به سر و سر را به دست فشار دهند و دقت داشته باشند که فشار به گونه‌ای نباشد که سر از حالت قائم خود خارج شود و این حرکت را نیز روزی 5 تا 6 بار و هر بار 5 دفعه انجام دهند و 10 ثانیه بر روی آن مکث داشته باشند.

این ورزش را می‌توان در سمت راست، چپ و عقب سر نیز انجام داد، اما نکته مهم و بارز در انجام ورزش‌های گردن آن است که تمام حرکت‌ها باید به آرامی صورت پذیرد و فرد از حرکت‌های ناگهانی و تند بپرهیزد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات