برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

استفاده از سلول های بنیادین در درمان دیسک کمر و ساییدگی زانو

استفاده از سلول های بنیادین در درمان دیسک کمر و ساییدگی زانو طرح تزریق سلول بنیادین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارانی که دچار ساییدگی زانو یا آرتروز دیسک کمر می‌شوند را آغاز کرده‌ایم که در کاهش درد و بهبود بیماران موثر بوده است.

به گزارش بهپو دکتر رامین کردی در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان کرد: مشکلات مفاصل یکی از دلایل عمده اختلالات حرکتی و ناتوانی‌ها در جامعه است و با مسن شدن جامعه عوارضی مانند مشکلات به شکل آرتروز زانو، لگن و دیسک کمر رو به افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد یک مرکز فوق تخصصی برای درمان ویژه اینگونه بیماری‌ها ضروری به نظر می‌رسید، افزود: با فعال شدن بیمارستان نورافشار ارائه خدمات تشخیصی، توانبخشی، درمان‌های غیر جراحی و جراحی‌های پیش رفته به صورت فوق تخصصی امکان‌پذیر شد.

کردی گفت: برای بیماران مفاصلی با پشتیبانی علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز ویژه بیماران مفاصل را تا پایان سال راه‌اندازی می‌کنیم که ماهانه حدود 100 تا 150 جراحی مفاصل در این مرکز انجام خواهد شد.

وی به نقش استفاده از سلول‌های بنیادین برای افرادی که دچار ساییدگی زانو یا مشکلات ستون فقرات شده‌اند، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی با همکاری مرکز تحقیقات علوم اعصاب در حال انجام است.

رئیس بیمارستان نورافشار به این نکته اشاره کرد که با تزریق سلول بنیادی به مفاصلی که اختلالات غضروفی دارند، یا دیسک‌هایی که دچار آرتروز می‌شوند، نه تنها درد بیمار کاهش می‌یابد، بلکه فرد تا حدی رو به بهبودی می‌رود.

به گزارش فارس، بیمارستان نورافشار به عنوان زیر مجموعه جمعیت هلال احمر از یک سال اخیر به عنوان مرکز فوق تخصصی توانبخشی به بیماران مغز و اعصاب در بخش‌های مختلف در شمال تهران در حال فعالیت است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات