برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

روماتیسم دارم ولی چند ساله حالم خوب نمیشه!

روماتیسم دارم ولی چند ساله حالم خوب نمیشه!

سلام کمردرد زانودرد و گرفتگی عضلات دارم. من این پنج سال روماتیسم دارم همیشه تحت نظردکترم داروهام سروقت استفاده میکنم ولی اصلا بهترنمیشم حالم خیلی بده دیگه افسرده شدم لطفاراهنمایم کنید؟
با سلام ، اول باید نوع روماتیسم شما مشخص گردد ، بعضی از انواع روماتیسم با کمر درد همراه هستند و بعضی ربطی به کمر درد ندارند توصیه میکنم حتماً توسط پزشکتان ویزیت و معاینه شوید تا علت کمردرد شما مشخص و بر مبنای ان درمان مناسب شروع شود .

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

با وجود روماتیسم آیا می توانم روزانه یک عدد پردنیزولون مصرف کنم؟الهه دولتشاهی۱۳۹۶/۰۵/۰۵

سلام.بهتره با توجه به عوارض پردنیزولون از داروهای دیگر استفاده شود و بتدریج پردنیزولون به حداقل دوز ممکن برسد،در صورت کاهش دوز دارو و ایجاد درد بهتر است مجدداً توسط پزشک معالج ویزیت شوید .

سابقه آرتریت روماتوئید دارم آیا بیماری عود کرده؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۶/۰۵/۱۹

با سلام اکثر موارد بیماری روماتوئید قطعی نیاز به درمان طولانی مدت دارند و با قطع درمان بیماری عود میکند برای افتراق بین عود بیماری یا عارضه دیگری مانند تونل کارپ بایستی توسط پزشک بررسی لازم صورت گیرد

ارتریت روماتوئد دارم دو تا هیپم تعویض شدن و آیا میشه دو زانو مو تعویض کنم چون اصلا خم میشوند ثابت شدنثریا شادمانفر۱۳۹۵/۰۹/۰۳

با سلام.بله اگر غضروف کاملا از بین رفته که احتمالا همینطوره و در رادیوگرافی دیده میشود. تعویض مفصل اندیکاسیون دارد.

آیا روماتیسم بر روی بارداری تاثیر می گذارد؟ آیا به بچه انتقال پیدا می کند؟احمد سلیم زاده۱۳۹۴/۰۲/۱۶

با سلام. بیماری روماتیسمی طیف وسیعی از بیماری ها می باشند که بر اساس نوع بیماری و شدت آن با ازدواج و بیماری می تواند تاثیرات متفاوتی داشته باشد.توصیه می شود با پزشک معالج مشورت شود.

دیدگاه و نظــرات