برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

علائم بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزانت

علائم بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزانت

سلام من 21 ساله هستم و از 1.5 ساله پیش ، بیشتر از 6 ماه دچار خشکی شدیدی در کمر و درد در باسن ( بدنم به سمت راست مایل میشود و نمی توانم حالت عادی خودم رو حفظ کنم ) شدم ، و با استراحت کردن خوب نمیشود ، و وقتی هم فعالیت نسبتا سنگین انجام میدم ، شب ها در موقع خواب درد شدیدی دارم ،چون در شهرستان زندگی می کنم ؛ دسترسی به پزشک متخصص رو ندارم ام ار ای گرفتم که در یک التهابی در مهر های من وجود داره ؛ به نظر شما من دچار بیماری اسپوندیلیت انکیلوزانت شدم ؟ مادرم دچار آرتروز شدید و الان مدتیه که من دیگه خشکی کمر رو ندارم
سلام برای تشخیص بیماری لازم است علاوه بر نکات فوق، معاینه و بررسی آزمایشگاهی در کنار تصویر برداری انجام شود تا احتمال بیماری فوق ارزیابی شود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

بیماری as دارم چه ورزش هایی برایم مفید است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۴/۰۲/۰۲

با سلام تشخیص بیماری اسپوندیلیت آنکلوزانت بر مبنای یافته های بالینی ، رادیولوژی و آزمایشگاه می باشد. وجود HLAB27 به تشخیص کمک می کند ولیکن منفی بودن آن رد کننده نیست. بیماری AS دارای طیف وسیعی از تظاهرات بالینی از نوع خفیف یا سیر سریع می باشد ، در این بیماری انجام ورزش های مناسب ستون فقرات یا لگن کمک موثری در پیشگیری از عوارض بیماری می کند.

بنده بیماری اسپوندیلیت‌ آنکیلوزان‌ دارم. نزدیک یک ماه مصرف دارو را قطع کردم . در حال حاضر درد شدیدی در پا دارم. علت چیست؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۱/۲۶

با سلام بیماری ذکر شده از آن دسته از بیماری های روماتیسمی است که بایستی تحت درمان مناسب باشید. چنانچه دچار آرتریت مفصل شده اید ضروری است با نظر پزشک معالج مجدد تحت درمان مناسب قرار گیرید بایستی توجه نمایید ممکن است آرتریت عفونی که شیوع بالاتری در بیماران روماتیسمی دارد در مفصل ایجاد شده باشد که تشخیص آن با معاینه و انجام آزمایشات مربوطه است.

روماتیسم ستون فقرات دارم.خشکی کمر و دردناکی آن اخیرا به چه علت است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۵/۰۳/۰۷

با سلام.در بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزانت بایستی داروی ضد التهابی غیراستروئیدی با دوز مناسب استفاده شود به طوری که خشکی صبح گاهی برطرف شده و شاخص های آزمایشگاهی مانند ESR در محدوده نرمال باشد. ورزش های مناسب کششی ، آیروبیک و آب درمانی کمک جدی می نماید.از نظر نوع شغل بایستی اصول ارگونومی در موقع نشستن رعایت شود.در زمینه جزئیات درمان با پزشک معالج روماتولوژیست خود مشورت نمایید.

4 سال است که درد شدید کمر در صبحگاه را احساس میکردم پزشک روماتولوژیست تشخیص روماتیسم ستون فقرات دادند. رژیم غذایی مرتبط با این بیماری چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۸/۰۸

با سلام با فرض مطرح شده شما مبتلا به بیماری اسپوندیلو آرتریت می باشید که در این بیماری بر مبنای شدت و محل درگیری درمان متفاوت است و شما بایستی تحت نظر روماتولوژیست در مشهد که بالغ بر ۵ - ۶ نفر هستند و همگی از اساتید هستند درمان را پیگیری نمایید.

دیدگاه و نظــرات