برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

مصرف شیر جایگزین مصرف مکمل کلسیم

مصرف شیر جایگزین مصرف مکمل کلسیم

سلام. من با پوکی استخوان سی درصد، در روز دو قرصِ کلسیم ( هر کدام پانصد میلی) و در هفته یک قرص استئوفوس 70 مصرف می‌کنم. سوال من این است که، اگر من به جای آن هزار میلی گرم قرص کلسیمِ روزانه، در روز یک لیتر شیر ( چهار لیوان) بنوشم، کلسیمِ مورد نیاز من جبران می‌شود و آیا می‌توانم مصرف قرص کلسیم را قطع کنم؟ یا هم باید کلسیم خوراکی و هم کلسیم قرص را با هم مصرف کنم.
باسلام مصرف الیتر شیریا لبنیات معادل ومصرف مغزها  مثل گردو بادام .....به میزان کافی میتواند نیاز به مصرف کلسیم د رامنتفی سازد اما استئوفوس درصورت پوکی استخوان باید ادامه یابد

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

مادرم استئوآرتریت دارد. با مصرف داروها ایجاد دچار گر گرفتگی و تعریق می شوند. راهنمایی نمایید.محسن اخیانی۱۳۹۵/۰۵/۰۳

سلام .گهگاه برای استئوآرتریت التهابی داروهای فوق تجویز و بسته به میزان پاسخ بتدریج کاهش می یابد. عوارض فوق به نظر ارتباط با درمان دارویی ندارد و از عوارض یائسگی است. ولی در صورت تب باید بررسی بیشتری شود.

آیا سنجش تراکم استخوان درصد پوکی استخوان را مشخص می کند؟مژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۹/۰۴

باسلام.با مراجعه به متخصص روماتولوژی یا غدد ، تفسیر می کنند که آیا شما کاهش تراکم استخوان دارید یا پوکی استخوانسپس براساس آن دارو داده میشود.اگر شما به تخصص های فوق مراجعه کرده اید دردادن دارو به این نکات توجه میکنند،وبراساس تفسیر تراکم دارومیدهند.

حدود 5سالی هست که مبتلا به بیماری اسپولیت آنکولیزان هستم 35 درصد پوکی دارم و روابط جنسیم بسیار محدود شده. کمکم کنید چه کنم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۴/۰۲/۰۲

با سلام در بیماری ذکر شده باید دارو ها با دوز درمانی مناسب استفاده شود . در صورت عدم پاسخ پزشک معالج اقدام به تعویض دارو می کند. در صورت مقاوم بودن به درمان دارو های بیولوژیک توصیه می شود. در زمینه روزه داری پزشک معالج شما بر اساس دارو های مصرفی و وضعیت جسمی شما تصمیم گیری می کند.

آیا کلسیم را می توان بعد از مصرف گوشت استفاده کرد؟ با وجود بیماری پوکی استخوان،و تنگی کانال نخاعی، پیاده روی مفید است یا مضر؟محسن اخیانی۱۳۹۶/۰۵/۰۱

سلام مصرف کلسیم روی اهن خوراکی بصورت قرص و یا اهن سبزیجات موثر است  وروی اهن گوشت خیلی تاثیری ندارد ولی باز هم بهتر است با فاصله باشد  بهتر است کلسیم را وسط شام بخورید که معمولا گوشت کمتری مصرف می شود. پیاده روی روی زمین صاف مسىله ای ندارد و اگر تنگی کانال دارید تا حدی که موجب  درد نشود می توانید پیاده روی  کنید.

دیدگاه و نظــرات