برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا کلسیم را می توان بعد از مصرف گوشت استفاده کرد؟ با وجود بیماری پوکی استخوان،و تنگی کانال نخاعی، پیاده روی مفید است یا مضر؟

آیا کلسیم را می توان بعد از مصرف گوشت استفاده کرد؟ با وجود بیماری پوکی استخوان،و تنگی کانال نخاعی، پیاده روی مفید است یا مضر؟

گفته میشود کلسیم را نباید همراه با گوشت مصرف کرد. با توجه به اینکه من باید قرص کلسیم را بعد از غذا مصرف کنم، در صورت خوردن غذای حاوی گوشت، مصرف کلسیم را تا چه مدت باید به تعویق بیندازم؟ سوال دوم: من پوکی استخوان سی درصد، دیسک گردن و کمر و پشت و تنگی کانال نخاع دارم. آیا پیاده روی برای من مفید است یا خیر؟
سلام مصرف کلسیم روی اهن خوراکی بصورت قرص و یا اهن سبزیجات موثر است  وروی اهن گوشت خیلی تاثیری ندارد ولی باز هم بهتر است با فاصله باشد  بهتر است کلسیم را وسط شام بخورید که معمولا گوشت کمتری مصرف می شود. پیاده روی روی زمین صاف مسىله ای ندارد و اگر تنگی کانال دارید تا حدی که موجب  درد نشود می توانید پیاده روی  کنید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آرتروز شدید کمر و کج و ماوج شدن مهره های کمر..محسن اخیانی۱۳۹۴/۱۲/۲۷

سلام این بیمار باید معاینه شود ولی احتمالا نیازمند جراحی خواهد بود. چون تنگی کانال نخاعی دارند.

مصرف کلسیم در روز برای من چه قدر مناسب است؟مسعود مهدوی۱۳۹۶/۰۵/۰۹

با سلام.میزان نیاز کلسیم در افراد با توجه به سن بیماران قدری متفاوت است.معمولا در یک بیمار در سنین بالای 50 سال روزانه 1200 میلی گرم کلسیم نیاز است.البته نوع تغذیه  و بیماری همراه و عوامل متعدد دیگری میتواند در تغییر دوز کلسیم تجویز شده به بیمار توسط پزشک تاثیر گذار باشد.

مادر بنده به بیماری کلیت اورسروز مبتلا هستند. الان دست ها مور مور میشه. علت چیست؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۴/۱۳

با سلام این بیماری یک بیماری التهابی در روده هاست که درصد زیادی از آنها دچار بیماری ابتلای ارگانهای خارج روده ای مانند مفصل ، پوست ، چشم و ... می شوند که بایستی توسط فوق تخصص روماتولوژیست بررسی و درمان لازم انجام شود.

ورزش مناسب جهت دیسک کمرمژگان عابدینی۱۳۹۶/۱۱/۲۲

سلام.گاه فشار روی دیسک کمر ممکنه دردش به قسمت دنبالچه هم انتقال یابد اگر علت درد درآن قسمت ناشی از دیسک کمر باشد ورزشهایی که مناسب هستند و مفید خواهند بود شامل ورزشهای ویلیامز ومکنزی که در سایت موجود هستند میتوانید دریافت کنید ضمنا موقع نشستن روی صندلی یامبل از رینگ (حلقه)  که بالشتکهای حلقوی مخصوص برای دردهای دنبالچه هستند مفید خواهد بود.

دیدگاه و نظــرات