برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آفت بین دو دندان

آفت بین دو دندان

سلام.من حدود 10 ساله که یه چیزِ سفید رنگ مثل آفت بین دو دندانم هست بزرگتر شده ولی کوچیک نه چی میتونه باشه اخیرا حدود 2 ماه میشه درد و سوزش هم در دندونم دارم هم لثه دندونم سالمِ(با تشخیص پزشک حاذق)ولی دردم بیشتر شده؟ راهنمایی نمایید
سلام.آفت دهان دائمی نیست.با توجه به ادامه ضایعه در دهان توصیه میشود به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه و در صورت امکان بیوپسی ( نمونه برداری ) انجام شود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

چند سال است که دهانم آفت میزند.چندین دکتر هم رفته ام ولی خوب نشده ام. علت چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۶/۰۷

با سلام آفت واقعی دهان که به صورت ضایعات سفید رنگ دردناک در داخل دهان می باشد می تواند دارای علل زیادی از جمله سوء تغذیه، بیماری های پوستی و در صورت همراه بودن با ضایعات پوستی و یا درگیری چشمی ناشی از بیماری های مختلف روماتیسمی باشد. توصیه به مشورت با پزشک روماتولوژی می شود.

ضایعه در دهانادمین بهپو۱۳۹۷/۰۴/۱۱

با سلام به احتمال زیاد ضایعه آفت یا تبخال است که بایستی بررسی شود. در صورتی که سابقه قبلی نداشته است یا ادامه این حالت بیش از 2 هفته قابل بررسی پزشکی است.

علت بروز تبخال تناسلی و افت دهانی چیست ؟ و چرا تاکید به مراجعه به متخصص روماتولوژیست شده است؟محسن اخیانی۱۳۹۴/۱۲/۲۲

سلام تبخال بدنبال سرما خوردگی مسئله ای نیست. آفت اگر مکرر و شدید باشد باید بررسی شود و تست پاترژی و معاینه چشم شوید. اچ آی وی با بوسیدن به فرزندان منتقل نمی شود. در صورت شک به این موضوع باید آزمایش دهید.

یکی دو ماه است که مکررا داخل دهانم آفت می زند و درد بسیار زیادی نیز در ناحیه آفت و فک ها ایجاد می نماید. از چه دارویی برای بهبود استفاده کنم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۳/۱۶

با سلام آفت دهانی یک تظاهر غیر اختصاصی در بسیاری از بیماری ها می باشد بایستی توجه کرد ممکن است نزدیک به 20 درصد آفت های دهانی علت بیماریزایی نداشته و در زمینه علل فامیلی وجود داشته باشد. در صورت عود مکرر آن و وجود ضایعات پوستی و یا آفت های دستگاه تناسلی و یا وجود شکایات مفصلی و استخوانی بایستی بیماری های روماتیسمی از جمله بیماری بهجت مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاه و نظــرات