برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

ضایعه در دهان

ضایعه در دهان

در دیواره داخلی لپم یه ضایعه گوشتی ک وسط سفید وکنارش کمی قرمزه و مثل یه گوشت اضافی که همراه با درد علت چی میتونه باشه ممنون از راهنماییتون
با سلام به احتمال زیاد ضایعه آفت یا تبخال است که بایستی بررسی شود. در صورتی که سابقه قبلی نداشته است یا ادامه این حالت بیش از 2 هفته قابل بررسی پزشکی است.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آفت دهانی از ابتدای تولدمحسن اخیانی۱۳۹۶/۰۵/۲۸

سلام.اولا حتما باید از نظر بیماری پمفیگوس برسی شوید (بخش پوست بیمارستان رازی).ثانیا اقدامات ذیل موثر است: تعویض مکررخمیر دندان ومسواک هر یکماه وزدن مکرر نخ دندان و شستشوی دهان با محلول دهان شویه پس از مسواک (مثلا oral B)،در ماه یک دوره یکهفته ای انتی بیوتیک مثل اموکسی سیلین بخورید،ادامه کلشی سین.

دخترم سه سال پیش بر اثر تب دهانش پر از افت شدبعد از خوب شدن سالی سه باراین افت عود میکنه. به نظر شما لوپوس یا بهجت نداره؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۶/۰۳

با سلام تشخیص بیماری پسوریازیس یا داءالصدف بالینی است و ممکن است نیاز به نمونه گیری و آزمایش باشد. در صورت تکرار آفت دهانی توصیه می شود به پزشک روماتولوژیست و یا پوست مراجعه کنید تا بررسی لازم صورت گیرد.

دخترم هر از گاهی در دهانش آفت میزند نگران شدم که بیماری بهجت داشته باشد!احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۵/۱۷

با سلام وجود آفت می تواند دارای علل بسیار زیادی مانند کمبود ویتامین ها و یا بیماری های روماتیسمی در درصد قابل توجهی از موارد بدون علت باشد. با توجه به وجود آفت های محدود توصیه به مصرف مولتی ویتامین ها و فولیک اسید می شود. نیاز به اقدام بیشتری نیست.

علت بروز تبخال تناسلی و افت دهانی چیست ؟ و چرا تاکید به مراجعه به متخصص روماتولوژیست شده است؟محسن اخیانی۱۳۹۴/۱۲/۲۲

سلام تبخال بدنبال سرما خوردگی مسئله ای نیست. آفت اگر مکرر و شدید باشد باید بررسی شود و تست پاترژی و معاینه چشم شوید. اچ آی وی با بوسیدن به فرزندان منتقل نمی شود. در صورت شک به این موضوع باید آزمایش دهید.

دیدگاه و نظــرات