برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

مصرف کلسیم در روز برای من چه قدر مناسب است؟

مصرف کلسیم در روز برای من چه قدر مناسب است؟

من پوکی استخوان سی درصد دارم. در روز دو قرص کلسیم600میلی گرم، هفته ای یک استئوفوس70 و ماهی یک د3 مصرف میکنم. با وجود این قرص ها چقدر مصرفِ کلسیم خوراکی در روز لازم دارم؟ آیا همین قرص ها کمبود کلسیم مرا جبران می‌کند؟
با سلام.میزان نیاز کلسیم در افراد با توجه به سن بیماران قدری متفاوت است.معمولا در یک بیمار در سنین بالای 50 سال روزانه 1200 میلی گرم کلسیم نیاز است.البته نوع تغذیه  و بیماری همراه و عوامل متعدد دیگری میتواند در تغییر دوز کلسیم تجویز شده به بیمار توسط پزشک تاثیر گذار باشد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیا سنجش تراکم استخوان درصد پوکی استخوان را مشخص می کند؟مژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۹/۰۴

باسلام.با مراجعه به متخصص روماتولوژی یا غدد ، تفسیر می کنند که آیا شما کاهش تراکم استخوان دارید یا پوکی استخوانسپس براساس آن دارو داده میشود.اگر شما به تخصص های فوق مراجعه کرده اید دردادن دارو به این نکات توجه میکنند،وبراساس تفسیر تراکم دارومیدهند.

به علت مصرف کورتن نگران پوکی استخوان هستم!!غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۱۰/۲۰

با سلام درد استخوان و عضلات 2 شکایت شایع در بسیاری از بیماری های روماتیسمی است. چنانچه کولیت شما از نوع کولیت اولسرو یا زخمی می باشد در واقع شما مبتلا به بیماری اسپوندیلو آرتریت می باشید که درمان خاص خود را دارد. توصیه می شود با نظر پزشک متخصص روماتولوژی نوع روماتیسم شما مشخص شود که بر اساس آن برنامه درمان شما مشخص شود.

آیا پوکی استخوان درمان دارد؟انوشه حقیقی۱۳۹۶/۱۱/۲۹

سلام.اظهار نظر قطعی فقط بر مبنای یک عدد امکان پذیر نمی باشد ولی در کل -۲/۵ چندان بد و بحرانی نیست.با پزشک متخصص روماتولوژیست مشورت نمایید.

مبتلا به پوکی استخوان 20درصدهستم می خواستم بدانم آیاباورزش ودارو آیا امکان درمان آن هست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۴/۰۲/۰۲

با سلام بیماری پوکی استخوان از بیماری هایی است که با روش های درمانی موجود قابل درمان است و می توان روند بهبودی را در بیمار ایجاد نمود. اما باید توجه کرد با توجه به ماهیت رشد سلولی در استخوان پایخ به درمان کند می باشد.

دیدگاه و نظــرات