برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا پوکی استخوان درمان دارد؟

آیا پوکی استخوان درمان دارد؟

من به تازگی سنجش تراکم استخوان انجام داده ام و T-score کوچکتر از -۲.۵ بوده پزشک گفت با هرضربه ای احتمال شکستگی هست اما در عین حال توصیه به ورزش شنا ی کششی نمود. چگونه ممکن است؟ آیا پوکی استخوان قابل درمان است یا داروها صرفا وضعیت را ثابت نگاه می دارند؟ من خیلی می ترسم ازشکستن گردن یا مهره کمر روحیه ام را از دست داده ام آیا می توانم رانندگی کنم یا مچ پایم خواهد شکست؟
سلام.اظهار نظر قطعی فقط بر مبنای یک عدد امکان پذیر نمی باشد ولی در کل -۲/۵ چندان بد و بحرانی نیست.با پزشک متخصص روماتولوژیست مشورت نمایید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

بعد از تست سنجش تراکم استخوان متوجه شدم 15 درصد پوکی دارم.حالا درد مچ دست دارم.آیا به پوکی ارتباط دارد؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۱۰/۲۹

با سلام درد دست شما ناشی از استفاده بیش از حد و یا فشار نامناسب به مچ دست می باشد که بایستی به دست خود استراحت داده و ورزش های مناسب انجام دهید . این درد ربطی به تراکم استخوانی شما ندارد. به نظر با تقویت عضلات گردن و دست و استفاده از مکمل های کلسیم و ویتامین د با دوز مناسب مشکل نگران کننده ای نداشته باشید.

مبتلا به پوکی استخوان هستم آیا باید قرص مصرف کنم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۹/۱۴

با سلام و پوزش به دلیل تاخیر در پاسخ گویی پوکی استخوان در سن شما زود هنگام می باشد. ضروری است توسط روماتولوژیست بررسی گردد. مصرف لووتروکسین را با هماهنگی متخصص غدد ادامه دهید.

نیاز روزانه به کلسیمانوشه حقیقی۱۳۹۶/۰۶/۰۶

سلام میزان نیاز به کلسیم و ویتامین د تابع عوامل مختلف از جمله سن و جنس و میزان کمبود این مواد در بدن است که با آزمایش مشخص میشود ولیکن مصرف هر اندازه از لبنیات در روز در صورتی که حساسیت نداشته باشید بلامانع است

دیدگاه و نظــرات