برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

میزان مصرف مجاز ویتامین د چقدر است؟

میزان مصرف مجاز ویتامین د چقدر است؟

ویتامین d در آ زمایش خون ۱۲۵ بوده.رماتیسم دارم کورتن میخورم. روزی یک عدد کلسیم میخورم. تا چه مدت مجاز به استفاده از آ مپول d3 هستم؟
سلام.با توجه به اینکه ویتامین د در دوز سمی میباشد توصیه میشود تا نرمال شدن ویتامین د، کربنات کلسیم مصرف گردد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

درد زانوالهه دولتشاهی۱۳۹۷/۰۵/۱۶

سلام بهتر است جهت جبران کمبود ویتامین از داروی خوراکی استفاده بفرمائید تا آمپول. ضمنا گرفتگی پا ارتباطی به ویتامین ندارد. لطفا توسط همکاران روماتولوژیست ویزیت شوند.

کمردرد را چاره چیست؟مژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۵/۱۰

باسلام.برای درد پشت وسایر قسمتهای ستون فقرات علل زیادی مطرح است که من جمله کمبود ویتامین d وبعضی عفونتها مانند تب مالت وگاها بیماریهایی که منشا داخل شکمی دارند ودردشان انتشار به پشت دارد علاوه براینها عواملی که بافشار روی  دیسک  همراهند وعوانل التهابی مثل اسپوندیلیت انکیلوزان هم مطرح است.لازمه اینکه تشخیص صحیح داده شود بهتر است به یکی ازهمکاران فوق تخصص روماتولوژی مراجعه وتحت معاینه وبررسی تشخیصی قرارگیرید.

دردهای چرخشی در اعضای بدنم وجود دارد. آیا به علت کمبود ویتامین د است؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۶/۳۰

با سلام دردهای ذکر شده منطبق بر دردهای روماتیسمی نیست توصیه می شود کار ها را متناسب با جسم خود تنظیم کنید و از ورزش های متناسب با وضعیت و اندا های مختلف قافل نشوید.تشخیص کمبود ویتامین دی بر اساس یافته آزمایشگاهی است.

حدود 3 ماهی هست زانوی چپم دچار التهاب و درد شده استتست های تشخیصی آر اف برایم منفی بوده است آیا آرتریت روماتوئید دارم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۱/۰۹

با سلام با توجه در شرح ذکر شده بیماری آرتریت روماتوئید قطعی نیست ولیکن احتمال اینکه شما در سیر بیماری خود مبتلا به این بیماری شوید بیشتر می باشد. اصولا این بیماری اگر چه وراثت دارای نقش می باشد ولیکن نقش آن کمرنگ است و نیاز به تست های پیشگیری نمی باشد. کتاب آرتریت روماتوئید و بیماران را مطالعه نمایید.

دیدگاه و نظــرات