برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

چرا وقتی تب داریم احساس سرما می کنیم؟

چرا وقتی تب داریم احساس سرما می کنیم؟ تب در واقع یک پاسخ فیزیولوژیکی طبیعی است. به محض اینکه مغز شما ترموستات داخلی خود را به نقطه تنظیم بالاتری برای مبارزه با عفونت تغییر می‌دهد، بقیه بدن شما برای تولید گرمای اضافی برای رسیدن به هدف دمای بالاتر وارد کار می‌شود. به طور ناگهانی، شما از نظر فنی پایین‌تر از دمای هسته جدید «ایده‌آل» خود هستید، بنابراین احساس سرما می‌کنید

احساس عجیب و غریب لرز در حالی که تب دارید، در واقع راه حل بدن شما برای کمک به بهبودی سریع‌تر است.

 

بیشتر بخوانید : چرا درد، تب و التهاب شب‌ها تشدید می‌شود؟

 

 

توجه دقیق به علائم دیگر می تواند به شما در کشف علت تب و درمان مناسب کمک کند.

همه ما  سوختن از تب و لرزیدن از لرز همزمان را تجربه کرده ایم . به نظر می رسد که آنچه مانند یک نقص عجیب و غریب ترموستات داخلی باشد در واقع نشانه ای است که بدن شما در حال مبارزه با عفونت است.

 

بیشتر بخوانید : 7 عفونت وحشتناک ناحیه سر

 

 

اولین چیزی که باید درک کنید این است که بیشتر ویروس ها و باکتری ها برای زنده ماندن در دمای بالاتر از دمای طبیعی بدن انسان مشکل دارند، که می تواند بر اساس سن، فعالیت و زمان روز متفاوت باشد، اما طبق گفته MedlinePlus به طور کلی با 98.6 درجه فارنهایت پذیرفته شده است.

در واقع، حتی یک یا دو درجه افزایش دما می تواند بسیاری از میکروارگانیسم های مهاجم را در مسیر خود متوقف کند. بنابراین جای تعجب نیست که طی میلیون ها سال، تب به عنوان وسیله ای برای کمک به دفاع از بدن تکامل یافته است. امش آدالجا، MD، محقق ارشد مرکز امنیت سلامت جان هاپکینز در بالتیمور، توضیح می‌دهد: «بخشی از پاسخ سیستم ایمنی ما در برابر عفونت شامل افزایش دمای بدن برای کاهش توانایی میکروب‌ها برای تولید مثل است.

چرا وقتی مریض هستیم تب می کنیم؟

مکانیسم واقعی پشت تب ، پاتوفیزیولوژی تب در حال پخش است.

آیا شگفت‌انگیز نیست اگر بتوانیم تب را قبل از احساس آن تشخیص دهیم؟

دانشمندان فکر می کنند این امکان پذیر است.
چه چیزی باعث می شود وقتی بدن شما گرمتر است احساس سردی کنید؟

تب در واقع یک پاسخ فیزیولوژیکی طبیعی است. به محض اینکه مغز شما ترموستات داخلی خود را به نقطه تنظیم بالاتری برای مبارزه با عفونت تغییر می‌دهد، بقیه بدن شما برای تولید گرمای اضافی برای رسیدن به هدف دمای بالاتر وارد کار می‌شود. به طور ناگهانی، شما از نظر فنی پایین‌تر از دمای هسته جدید «ایده‌آل» خود هستید، بنابراین احساس سرما می‌کنید.

نیت فاوینی، متخصص مراقبت های اولیه مستقر در سانفرانسیسکو، توضیح می دهد که احساس سرما باعث می شود که شروع به لرزیدن کنید «در حالی که بدن شما تلاش می کند تا با ایجاد انقباض ماهیچه ها دمای شما را افزایش دهد.

 

 

تب و لرز در بزرگسالان چقدر طول می کشد؟


طول تب و هر لرز بسته به علت آن می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. دکتر آدالجا می‌گوید: «در برخی موارد با یک بیماری خفیف ویروسی، تب می‌تواند یک روز طول بکشد، یا ممکن است هفته‌ها تا ماه‌ها با عفونت‌های سیستمیک طول بکشد».

او می‌گوید بهترین کار این است که علت تب خود را بر اساس سایر علائم و نشانه‌های بیماری خود شناسایی کنید. علل احتمالی فراوان است، از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا، برونشیت، ذات الریه، آپاندیسیت، گاستروانتریت، مونونوکلئوز، عفونت گوش، عفونت سینوسی و عفونت مجاری ادراری (UTIs).

در حالی که تب معمولاً به دلیل عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی ایجاد می‌شود، سایر شرایطی که می‌توانند دمای شما را افزایش دهند عبارتند از برخی اختلالات التهابی، مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید، و بیماری کرون، و همچنین سرطان و لخته‌های خون (مانند ترومبوز ورید عمقی). حتی برخی داروها مانند پنی سیلین، داروهای سولفات و داروهای ضد روان پریشی می توانند باعث ایجاد تب شوند.

 

وقتی لرز و تب دارید چه کاری باید انجام دهید؟


به گزارش بهپو و گفته کلینیک مایو، تب و لرز در بزرگسالان، معمولاً در عرض چند روز برطرف می شوند. اگر دمای بدن شما نسبتاً  بین 100 درجه فارنهایت تا 102 درجه فارنهایت افزایش یافته است و هیچ علائم نگران کننده دیگری نداری بهترین اقدام این است که به سادگی استراحت کنید و مایعات فراوان بنوشید تا از کم آبی بدن خودداری کنید.

با این حال، به گفته UPMC HealthBeat، اگرچه از بیرون احساس سرما می‌کنید، باید لباس‌و پتوی سبکی را برای جلوگیری از گرمای بیش از حداستفاده کنید، زیرا داخل بدن شما بسیار گرم است.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟


اگر دمای بدن شما به 103 درجه فارنهایت رسید، باید با پزشک خودمشورت کنید اگر:

  • شما یک وضعیت پزشکی جدی دارید که می تواند تب متوسط را خطرناک تر کند، مانند اختلال قلبی یا ریوی
  • تب شما بیش از 24 تا 48 ساعت طول می کشد.

    اگر هر چیز غیرعادی یا نگران کننده ای همراه با تب و لرز بود، مانند هر یک از علائم زیر، فوراً تحت نظر پزشک قرار بگیرید :
     
  • تغییر در عملکرد ذهنی، مانند سردرگمی
  • سردرد، سفتی گردن یا هر دو
  • لکه های صاف، کوچک و قرمز مایل به ارغوانی روی پوست که نشان دهنده خونریزی است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات