برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

گیاهان موثر در بهبود سردرد

گیاهان موثر در بهبود سردرد تشخیص علت بروز سردرد اولین عامل مهم در بهبود این مشکل است و معمولا مصرف‌ مسکن‌هایی مانند استامینوفن و استراحت کافی موثر خواهد بود اما بعضی گیاهان تاثیر عالی در تسکین سردرد دارند و افرادی که مستعد سردرد هستند بهتر است این راهکار طبیعی را جدی بگیرند.

سردرد یکی از شایعترین شکایتهای پزشکی است که در بیشتر موارد علل خاصی ندارد و معمولا پس از مدتی بدون مصرف دارو و پس از چند دقیقه استراحت و خواب بهبود می یابد. البته در بعضی موارد نادر، سردرد غیرقابل تحمل می تواند نشانه ای از بیماریهای خطرناک مانند تومور مغزی باشد.

به گزارش «بهپو»، گرچه تشخیص علت بروز سردرد اولین عامل مهم در بهبود این مشکل است و معمولا مصرف‌ مسکن‌هایی مانند استامینوفن و استراحت کافی موثر خواهد بود اما بعضی گیاهان تاثیر عالی در تسکین سردرد دارند و افرادی که مستعد سردرد هستند بهتر است این راهکار طبیعی را جدی بگیرند.

 

اسطوخودوس؛ کاهش تنش‌های عصبی

اسطوخودوس به‌خاطر تاثیر آرام‌بخشی شهرت دارد. هنگام بروز سردرد توصیه می‌شود از این گیاه برای تسکین فشار عصبی استفاده گردد.

در این شرایط می‌توان چند قطره اسانس اسطوخودوس را روی شقیقه‌ها به آرامی ماساژ داد. برای تاثیر بهتر از خواص اسطوخودوس توصیه می‌شود فرد در حالت درازکشیده و چشم‌ها بسته باشد. استنشاق بخور اسطوخودوس نیز برای تسکین میگرن توصیه می‌شود.

 

نعناع تند؛ تمدد اعصاب

هنگام بروز میگرن، اعصاب تحت‌فشار قرار می‌گیرند و برای آرام‌کردن این تنش مصرف نعناع تند توصیه می‌شود. برای این تاثیر لازم است اسانس آن استنشاق شود که چند قطره روی دستمال ریخته و جلوی بینی قرار گیرد.

 

زنجبیل؛ ضدالتهاب طبیعی

زنجبیل خواص متعددی دارد که از جمله می‌تواند در تسکین میگرن نیز موثر باشد. ساده‌ترین روش مصرف، رنده‌کردن مقداری زنجبیل تازه در یک لیوان آب گرم به‌شکل دمنوش است.

 

بیشتر بخوانید: 10  روش برای تسکین انواع سردرد

 

بابونه وحشی؛ ضد سردردهای موقتی

بابونه وحشی گونه‌ای از انواع بابونه است که خواص آن در بهبود سردرد از طرف سازمان بهداشت جهانی تایید شده ‌است. دمنوش این گیاه برای سردردهای موقتی توصیه می‌شود که 1 گرم بابونه در یک فنجان آب جوش کافی است. البته این دمنوش برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

 

رزماری؛ ضد سردردهای ناشی از سرما

رزماری تاثیر ضدالتهاب دارد و به‌همین دلیل برای بهبود سردردهای ناشی از سرما توصیه می‌شود. این گیاه از قدیم به‌عنوان دمنوش، همانند دیگر گیاهان دارویی کاربرد داشت اما بخور رزماری نیز در بهبود سردرد بسیار مفید است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات