برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

توت فرنگی در صدر لیست آلوده ترین محصولات کشاورزی

توت فرنگی در صدر لیست آلوده ترین محصولات کشاورزی نزدیک به 70 درصد از نمونه های 48 نوع محصولات مرسوم کشاورزی آلوده به باقیمانده آفت کش ها هستند. این دپارتمان وجود 178 آفت کش مختلف و باقیمانده های آن ها را روی بیش از 35000 نمونه محصول آزمایش شده، کشف کرده است.
گروهی از تحلیلگران دپارتمان داده های کشاورزی آمریکا دریافته اند که  نزدیک به  70 درصد از نمونه های 48 نوع محصولات مرسوم کشاورزی آلوده به باقیمانده آفت کش ها هستند. این دپارتمان وجود 178 آفت کش مختلف و باقیمانده های آن ها را روی بیش از 35000 نمونه محصول آزمایش شده، کشف کرده است. گزارش EWG می گوید آفت کش ها در میوه ها و سبزیجات حتی پس از شستشو و در برخی موارد پس از پوست کندن نیز باقی می مانند.
 
بیشتر بخوانید: مراقب انگل توت فرنگی و سبزیجات باشید

به گزارش EWG پاسخ آزمایش باقی مانده حداقل یک آفت کش روی بیش از 98 درصد محصولات توت فرنگی، اسفناج، هلو، شلیل، گیلاس و سیب مثبت بوده است.  یک نمونه توت فرنگی وجود 20 نوع آفت کش را در خود نشان می داد. علاوه بر این توت فرنگی در صدر لیست 12 میوه با بالاترین آلودگی در سال 2016 قرار گرفته است.
در سال 2017 انواع گلابی و سیب زمینی به این لیست اضافه شدند و گیلاس و گوجه فرنگی و خیار جای خود را تغییر دادند.
لیست دوازده محصولات باغی وزراعی که دارای بالاترین آلودگی سمی هستند و براساس اعلام دپارتمان کشاورزی آمریکا در سال 2017 می باشند به قرار زیر است:
  • توت فرنگی
  • اسفناج
  • شلیل
  • سیب
  • هلو
  • گلابی
  • گیلاس
  • انگور
  • کرفس
  •  گوجه فرنگی
  •  فلفل شیرین
  •  سیب زمینی
همچنین، این گروه لیستی از 15 تا از کم آفت ترین محصولات میوه و سبزی را به عنوان راهنمای خرید ارائه کرده است. ذرت شیرین و آووکادو  در بالای این لیست قرار دارند. تنها یک درصد از این محصولات وجود آفت کش ها را در خود نشان می دهند. بعلاوه باقی مانده آفت کش ها در بیش از 80 درصد محصولات آناناس، پاپایا، مارچوبه، پیاز و کلم صفر است.
لیست 15 محصول باغی وزراعی با کمترین درصد آلودگی به شرح زیر است:
  1. ذرت شیرین
  2. آووکادو
  3. آناناس
  4. کلم
  5. پیاز
  6. نخود فرنگی شیرین منجمد
  7. پاپایا
  8. مارچوبه
  9. انبه
  10. بادمجان
  11. خربزه قندک
  12. کیوی
  13. طالبی
  14. گل کلم
  15. گریپ فروت
سونیا لاندر تحلیلگر ارشد EWG در یک سخنرانی گفت: خوردن میوه و سبزیجات امری ضروری است و در این بین چگونگی رشد آنها اهمیت چندانی ندارد. اما در مورد محصولات با بیشترین حجم آفت کش ما با تاکید از مردم می خواهیم که انواع ارگانیک آن ها را خریداری کنند.
گزارش سالانه EWG در مورد آفت کش ها شدیدا مورد نقد قرار گرفته است.
ترزا تورن مدیر عامل اتحادیه زراعت و غذا در کالیفرنیا می گوید: دو تحقیق در سال 2015 و 2016 نشان داده است ترس حاصل از این گزارش ها تبدیل به مانعی برای مصرفمیوه و سبزی در بین مردم شده است.
او می گوید: مردم در حال حاضر نیز میوه و سبزیجات کافی مصرف نمی کنند، ما نمی توانیم  با ایجاد هراس، برای مصرف همین مقدار هم مانع ایجاد کنیم.
او ادامه می دهد: لیست EWG توسط جوامع علمی فاقد اعتبار خوانده شده است و یک تحقیق نشان می دهد که یک کودک می تواند هزاران وعده میوه و سبزی بخورد پیش از آن که هرگونه تاثیری از بقایای سموم در بدنش ظاهر شود.
دپارتمان داده های کشاورزی آمریکا می گوید پسماندهای آفت کش ها روی محصوولات غذایی، زیر آستانه تحملِ تعیین شده توسط آژانس حفاظت محیط  زیست است و سلامت مصرف کنندگان را به خطر نمی اندازد. این دپارتمان همچنین می گوید سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که پسماندهای آفت کش ها هیچ خطری برای کودکان و نوزادان ندارد.
البته EWG نیز می گوید فواید سلامت ناشی از رژیم های غذایی پر میوه و سبزی بر خطرات ناشی از دریافت آفت کش ها می چربد. مصرف محصولات غیر ارگانیک خیلی بهتر از مصرف نکردن میوه ها و سبزیجات است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات