برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آیا نورهای LED مضرند؟

آیا نورهای LED مضرند؟ پزشکان هشدار می‌دهند که لامپ‌های درخشان می‌توانند مشکلات خواب برای افراد ایجاد کنند.
پزشکان هشدار می‌دهند که لامپ‌های درخشان می‌توانند مشکلات خواب برای افراد ایجاد کنند.

کارشناسان سلامت اعتقاد دارند که لامپ های LED های سفید ممکن است نور آبی بیش از حدی ساطع کنند که می‌تواند تاثیرات شدیدی بر بینایی و خواب داشته باشد.

به منظور کاهش مصرف انرژی در سراسر جهان، نور سفید و سرد LED‌ها جایگزین تابش نور زردرنگ و گرم چراغ خیابان‌ها شده است.

اما پزشکان هشدار می‌دهند که این لامپ‌ها می‌توانند از طریق تاثیر بر خواب و بینایی به سلامتی ما آسیب وارد کنند. انجمن پزشکی آمریکا این ماه دستورالعمل جدیدی اتخاذ کرده که هدف آن کاهش تاثیرات منفی احتمالی روشنایی نامناسب LED است.

این دستورالعمل قصد دارد تا به مسئولان محلی در ایالات متحده کمک کند تا روشنایی‌های LED خیابانی با کمترین زیان به محیط زیست و سلامت انسان را انتخاب کنند.

روشنایی LED پر نور آبی از طریق سرکوب کردن ترشح هورمون ملاتونین و اختلال در چرخه ۲۴ ساعته ریتم شبانه روزی بدن می‌تواند در فرآیند خواب اختلال ایجاد کند.

این انجمن ادعا می‌کند که تاثیر لامپ‌های LED سفید می‌تواند پنج برابر بیشتر از لامپ‌های معمولی خیابان‌ها باشد. رتبه بندی‌های بالاتر بیانگر نور آبی بیشتر و یک نور سفید روشن‌تر است.

یک LED سفید ۴ هزار یا ۵ هزار کلوین، محتوی سطح بالایی از نور آبی طول موج کوتاه است؛ این نور انتخاب بسیاری از شهرهایی مانند، سیاتل و نیویورک است که اخیرا روشنایی خیابان‌های خود را تجهیز کرده‌اند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات