برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

روش هایی ساده برای افزایش سوخت و ساز بدن

روش هایی ساده برای افزایش سوخت و ساز بدن مطالعات نشان می دهد، افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی در کاهش وزن دارد. یک مطالعه 40 ساله نشان می دهد که با چند روش ساده می توان میزان سوخت و ساز بدن را افزایش داد.
مطالعات نشان می دهد، افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی در کاهش وزن دارد و با چند راهکار ساده می توان سوخت و ساز بدن را افزایش داد.
به گزارش ساینس، افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی در کاهش وزن دارد. سوخت و ساز زیاد سبب می شود کالری بیشتری بسوزد و از این طریق وزن کاهش یابد. مطالعات نشان می دهد افرادی که سوخت و ساز بالایی دارند، حتی در حالت نشسته هم کالری می سوزانند.
یک مطالعه 40 ساله نشان می دهد که با چند روش ساده می توان میزان سوخت و ساز بدن را افزایش داد. این روش ها عبارتند از:

 

1- عضلات خود را تقویت کنید

بدن شما به طور مداوم کالری می سوزاند، حتی زمانی که هیچ کاری انجام نمی دهید. سوخت وساز در افرادی که عضلات بیشتری دارند، در ساعات استراحت بیشتر است. هر 450 گرم عضله روزانه فقط برای حفظ خود حدود 6 کالری انرژی مصرف می کند، در حالی که هر 450 گرم چربی روزانه فقط 2 کالری می سوزاند. این تفاوت کوچک می تواند با گذشت زمان بیشتر شود. پس از یک جلسه پرورش عضلات، تمام عضلات در بدن فعال می شوند و میانگین متابولیسم روزانه خود را افزایش می دهند.
 

2- تمرینات کاردیو انجام دهید

کاردیو به هر فعالیتی که سبب افزایش ضربان قلب می شود، گفته می شود. ایروبیک و دویدن از مهمترین تمرینات کاردیو هستند. چنانچه این تمرینات در فاصله های زمانی معین انجام شود، بدن را به مدت 36 ساعت پس از اتمام تمرین، در حالت چربی سوزی قرار می دهند که فوق العاده است.

3- وعده های غذایی را افزایش دهید

درست غذا خوردن اغلب می تواند به کاهش وزن کمک کند. هنگامی که وعده های بزرگ غذایی را با فاصله طولانی می خورید، سرعت سوخت و ساز بدن شما بین دو وعده غذایی کاهش می یابد. مصرف یک وعده غذای کوچک یا میان وعده در هر 3 تا 4 ساعت، متابولیسم شما را تقویت می کند، بنابراین کالری بیشتری را طی یک روز می سوزانید. نتایج مطالعات متعدد نیز نشان داده افرادی که به طور منظم غذا می خورند، در هر وعده غذایی، خوراک کمتری مصرف می کنند.
 

4- به غذای خود فلفل اضافه کنید

فلفل سبب افزایش هشت درصدی متابولیسم بدن می شود. بنابراین بهتر است به غذای خود فلفل اضافه کنید. البته لازم نیست این میزان تا اندازه ای باشد که معده را اذیت کند. فلفل سیاه علاوه بر عطر و خواص فوق العاده، خیلی تند نیست و گزینه مناسبی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: 10 غذا که چربی سوزی آنها اثبات شده است

 

5- آزمایش هورمون بدهید و برای متعال سازی میزان هورمون اقدام کنید

هورمون ها نقش مهمی در اضافه وزن و تغییر سوخت و ساز بدن دارند. بنابراین توصیه می شود که در اولین فرصت به پزشک مرجعه کنید و از میزان هورمون رشد، هورمون تیرویید و هورمون های جنسی مطمئن شوید.

6- از مواد پروتئینی استفاده کنید

بدن برای هضم پروتیین کالری بیشتری در مقایسه با چربی و کربوهیدرات ها می سوزاند. پروتیین به عنوان بخش متعادل کننده رژیم غذایی عمل می کند و جایگزین مناسبی برای کربوهیدرات ها با ارزش غذایی پایین است. خوراک غنی از پروتیین می تواند سوخت و ساز بدن را در وعده های غذایی افزایش دهد. منابع خوب پروتیین گوشت گاو نر، بوقلمون، ماهی، گوشت سفید مرغ، توفو (پنیر سویا)، آجیل، لوبیا، تخم مرغ و محصولات لبنی کم چربی است.
 

7- قهوه بنوشید

قهوه یکی از مواردی است که سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود؛ البته نباید در مصرف قهوه افراط کرد.
 

8- انرژی خود را با نوشیدن چای سبز بازیابی کنید

مصرف چای سبز یا چای یولونگ (نوعی چای تیره چینی) مزایای ترکیبی از کافئین و کاتچین را به وجود می آورد که نتایج بررسی ها نشان می دهد سوخت وساز بدن را به مدت چند ساعت بالا می برد. از طرفی، نتایج تحقیقات نشان می دهد نوشیدن 2 تا 4 فنجان از هرکدام از این دو نوع چای ممکن است برای مدت کوتاهی سوخت وساز بدن را بیش از 17 درصد در طول تمرین شدید افزایش دهد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات