برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تایید سیستم محرک طناب نخاعی در کنترل دردهای مزمن

تایید سیستم محرک طناب نخاعی در کنترل دردهای مزمن سازمان غذا و داروی آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سیستم محرک طناب نخاعی Algovita را که ساخت شرکت Greatbatch Inc است، تائید کرده است.
سازمان غذا و داروی آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سیستم محرک طناب نخاعی Algovita را که ساخت شرکت Greatbatch Inc است، تائید کرده است. به گزارش مداسکیپ، این وسیله برای درمان دردهای مزمن استفاده می‌شود. در واقع، اندیکاسیون استفاده از آن، کمک به مدیریت دردهای مزمن و غیرقابل درمان در نواحی تنه و/یا اندام‌ها است، مانند دردهای یک‌طرفه یا دوطرفه مرتبط با سندرم failed back surgery، کمردردهای مقاوم و درد اندام تحتانی.

Greatbatch از زمان تاسیس خود در سال 2008، ابزارهایی با تکنولوژی‌های محرک عصبی مبدعانه و گسترده‌ای ابداع کرده که همگی برای بیماران زندگی جدیدی را ایجاد کرده‌اند. پس از تائید دستگاه فوق، کمپانی روی بازاریابی آن کار خواهد کرد. امید می‌رود سیستم Algovita در 3 ماهه ابتدایی سال 2016 وارد بازار شود.

محرک ابداعی جدید از چندین محرک کاشتنی دیگر برای درد مزمن استفاده می‌کند. در ماه می 2015، سازمان غذا و داروی آمریکا سیستم تحریک کننده طناب نخاعی Senza را تائید کرد که ساخت شرکت Nevro است. هدف از ابداع سیستم سنزا، کمک به دردهای مقاوم مزمن تنه و / یا اندام است، همچنین دردهای مرتبط با سندرم
failed back surgery، کمردرد و درد اندام تحتانی. سیستم Algovita برون‌دهی با فرکانس بالا (10 کیلو هرتز) دارد که باعث بی‌حسی در بیمار نمی‌شود. از آنجا که بعضی از بیماران بی‌حسی مرتبط با سیستم تحریک طناب نخاعی سنزا مرسوم را دوست ندارند، این وسیله گزینه درمانی دیگری را برای آنها ارایه می‌دهد.

سازمان غذا و دارو محرک دیگری را هم با عنوان سیستم محرک نخاع Precisio- در سال 2004 تائید کرده که ساخت شرکت Advanced Bionics Corporatio- است. وسیله دیگری با عنوان سیستم محرک نورونی Axium، هرچند در ایالات متحده تائید نشده، از سوی شرکت سازنده‌اش که St. Jude Medica- است، لقب «نسل آینده» درمان نورومودولاسیون اینترااسپینال نام گرفته است. این وسیله گانگلیون ریشه پشتی را هدف قرار می‌دهد تا گزینه مدیریتی جدیدی برای درد فراهم آورده باشد.

براساس گزارش وب‌سایت کمپانی سازنده، وسیله جدید نتایج قابل‌توجهی در مدیریت دردهای مزمن و مقاوم اندام، همچنین نواحی‌ای از بدن است که دسترسی به آنها مشکل است. با تحریک گانگلیون ریشه پشتی، درمان می‌تواند برای پوشش هم نواحی خاص و هم گسترده درد، از طریق تورسو و اندام تحتانی، تنظیم شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات