برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

تیرویید

تیرویید

آیا کم کاری و پرکاری تیرویید که دارو هم مصرف میکنه همسرم تاثیری بر آزمایش سطح هورمون و تخمدان داره.تیرویید همسرم کم کار بوده و با مصرف دارو پر کار شده و آزمایش هورمون داده و دسده ذخیره تخمدانش پایینه.سنشون هم ۴۴ساله.ممنون

با سلام خیر تاثیری نداره ولی انچه مسلم است این است که بعد از سن چهل سالگی کم بودن ذخیره تخمدانی کاملا طبیعی و قابل انتظار است.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

لاغری مفردمحبوبه سادات حسینی۱۳۹۶/۰۷/۰۸

با سلام، با توجه به قد و وزن ،از لحاظ علمی شما در زمره افراد لاغر قرار میگیرید که میتواند در آینده مشکلاتی را برای شما بوجود بیاورد،لازم است شرح حال کامل و معاینات و آزمایشات اولیه ای از شما به عمل آید ولی آنچه مسلم است سرچ شما در گوگل اطلاعات درستی به شما نداده است و اصلا غده ای به نام تستوسترون در بدن نداریم و اگر منظور کمبود تستوسترون باشد نیز غلط است،مشکلات روحی میتواند اختلالات وزنی ( هم چاقی و هم لاغری ) ایجاد کند.لذا با مراجعه به پزشک و بدون استفاده از اطلاعات نادرست پیگیر مشکلتان باشید.

با توجه به کم کاری تیروئید همسرم و سابقه بیماری پردشون امکان ابتلا به بیماری خاصی هست؟محبوبه سادات حسینی۱۳۹۶/۰۴/۲۲

با سلام، اختلالات  خود ایمنی با یکدیگر همراهی دارند  با توجه به وجود اختلالات تیروییدی در خانواده همسر شما و اینکه این اختلال  میتواند در چند عضو خانواده دیده شود لذا دور از انتظار نیست که همسر شما هم اختلال تیروییدی داشته باشد، البته در اختلالات تیروییدی با علت اختلالات خود ایمنی انتظار ان است که انتی tpo نیز مثبت باشد ولی در درصد کمی از این بیماران این انتی بادی متفی است  در مجموع با کل شواهد موجود اختلال خودایمنی در همسر شما هم دور از انتظار نیست ولی با پیشرفتهای حاضر ، درمان نیز دور از دسترس نیست

من دچار بیماری لوپوس شده ام، کم کاری تیروئید و همچنین وزوز گوش و و کیست سینه و همچنین ارتروز گردن دارم. لطفا راهنمایی نمایید.غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۱۲/۱۶

با سلام بیماری لوپوس بر اساس مرحله بیماری تحت درمان مناسب قرلر گیرد. بیماری آرتروز ارتباطی به بیماری روماتیسمی شما نداشته ضروری است شیوه زندگی خود را اصلاح نمایید و بر اساس شدت آرتروز ممکن است میزان اصلاح شیوه زندگی و ورزش هاو طول درمان طولانی تر شود.

آزمایش تیروئیدمحبوبه سادات حسینی۱۳۹۷/۰۷/۱۰

با سلام، تست شما نشانگر پرکاری تیرویید تحت بالینی است که در افراد مسن میتواند مشکلاتی از جمله نامنظمیهای قلبی ایجاد کند اما در شما، درصورتی که علامتهای مرتبط ( کاهش وزن، طپش قلب، عصبانیت زودرس، عدم تحمل به گرما و ... ) را ندارید میتوان درمانی تجویز نکرد ولی حتما سه ماه بعد تست  تکرار شود‌ البته بهتر است مراجعه حضوری به یک فوق غدد داشته باشید

دیدگاه و نظــرات