برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا سنجش تراکم استخوان درصد پوکی استخوان را مشخص می کند؟

آیا سنجش تراکم استخوان درصد پوکی استخوان را مشخص می کند؟

تست تراکم استخوان دادم و مشخص شد که پوکی استخوان دارم ولی در صد را به من نگفتن و هر چی پیگیر شدم گفتن دکتر نگفته در صد اعلام شه حالا من چیکار کنم چون دارو هم واسه پوکی استخوانم داده نشد ممنون از شما.
باسلام.با مراجعه به متخصص روماتولوژی یا غدد ، تفسیر می کنند که آیا شما کاهش تراکم استخوان دارید یا پوکی استخوانسپس براساس آن دارو داده میشود.اگر شما به تخصص های فوق مراجعه کرده اید دردادن دارو به این نکات توجه میکنند،وبراساس تفسیر تراکم دارومیدهند.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آزمایش پوکی استخوان مادرم خوب است ولی زانو درد شدید دارد!غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۱/۱۵

با سلام معمولا پوکی استخوان بدون علامت می باشد . درد در زانو عمدتا بعلت وجود آسیب و یا التهاب در داخل مفصل و یا اجزای اطراف مفصلی می باشد.ندرتا ممکن است درد با منشا آسیب در مفصل لگن و یا مهره های کمری باشد که در وضعیت های خاص به سمت اندام تهتانی انتشار می یابد.احساس بدتر شدن با سرما و یا برخی از مواد غذایی یک احساس واقعی است و به معنای بدتر شدن بیماری نیست.بطور کلی توصیه به کاهش فاکتور های خطر مانند چاقی و اصلاح فعالیت های روزمره و انجام ورزش های مناسب و بعضا استفاده از بریس ها کمک کننده هستند.

مبتلا به بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزانت و پوکی استخوان هستم آیا قرص پردنیزلون را قطع کنم یا نه؟؟؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۱۰/۱۰

با سلام در بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزانت به طور معمول مصرف داروهایی مانند پردنیزلون توصیه نمی شود. اساس درمان استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مااندد ایندومتاسین و ... می باشد که بهتر است در زمینه اصلاح دارو با پزشک خود مشورت نمایید. مصرف کلسیم با دوز مناسب و قرص آلندرونیت در پیشگیری از پوکی موثرند ولی برای ارزیابی درمان زمان حداقل 1 سال نیاز می باشد.

در سن 28 سالگی به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستم. برای فهمیدن دلیل به چه دکتری مراجعه کنم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۷/۲۶

با سلام پوکی استخوان بیماری است که بطور معمول در سنین بالا ایجاد می شود. بروز پوگی استخوان در سنین پایین غیر معمول بوده و ضروری است علل ثانویه ایجادی آن مورد بررسی قرار گیرد. به پزشک متخصص غدد یا روماتولوژیست مراجعه نمایید.

مادرم استئوآرتریت دارد. با مصرف داروها ایجاد دچار گر گرفتگی و تعریق می شوند. راهنمایی نمایید.محسن اخیانی۱۳۹۵/۰۵/۰۳

سلام .گهگاه برای استئوآرتریت التهابی داروهای فوق تجویز و بسته به میزان پاسخ بتدریج کاهش می یابد. عوارض فوق به نظر ارتباط با درمان دارویی ندارد و از عوارض یائسگی است. ولی در صورت تب باید بررسی بیشتری شود.

دیدگاه و نظــرات