برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

کمبود ویتامین b12

کمبود ویتامین b12

سلام. آرتریت روماتویید دارم. و ویتامین b12 پایین هست. سال گذشته یه دوره ۴ تا نوروبیون در طی یک هفته زدم.ولی بعد از ۴ماه دوباره b12پایین بود. که یک عدد نوروبیون و ۳ تا ب کمپلکس ب ۱۲ در طی ۳هفته زدم.دوباره بعد از ۵ ماه b12 پایین هست. مدام میدونم آ مپول بزنم مضر نیست؟من با وجود زدن آمپول باز b12پایین هست. راهکار چیست؟
سلام.با توجه به عود کاهش ویتامین بهتر است به متخصص خون مراجعه کنید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

راهکار بهبود آرتریت روماتوئید (روماتیسم) چیست؟ثریا شادمانفر۱۳۹۵/۰۴/۰۶

سلام. باید مادرتان به روماتولوژیست جهت تشخیص نوع بیماری و درمان مناسب مراجعه نمایند.

روماتوئید دارم. پزشک داروهامو کم کرده ولی همچنان درد دارم آیا امکان دارد که اشتباه کرده باشد؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۲/۲۳

با سلام جهت کنترل بیماری آرتیت روماتوئید ارزیابی شاخص های بالینی و آزمایشگاهی در تصمیم گیری پزشک موثر است. چنانچه بیمار خشکی و خستگی صبحگاهی طول کشیده به دنبال استراحت داشته و یا اینکه دارای مفاصل متورم باشد و یا اینکه شاخص های التهابی آزمایشگاهی مانند esr و crp بالا باشد ضروریست درمان با نظر پزشک روماتولوژیست افزایش یابد.

پسر 7.5 ساله ام دچار بیماری آرتریت روماتوئید شده دارو مصرف می کند. تا کی باید این داروها را ادامه دهد؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۵/۲۲

سلام مدت درمان برای افراد مختلف ثابت نیست بنابر این پزشک با در نظر گرفتن پاسخ بیمار نوع و مدت درمان را تنظیم می کند که غالبا طولانی است. تورم پستان به این بیماری مرتبط نیست.

مادرم آرتریت روماتوئید داره. الان ریزش مو داره آیا ادامه پیدا میکنه؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۱۲/۰۷

با سلام ریزش مو می تواند ناشی از عارضه دارو ها مخصوصا داروی متوتروکسات باشد که معمولا گذراست. در موارد شدید نیاز به تعدیل دوز دارو است در مواقع خفیف استفاده از مکمل هایی مانند زینک کمک کننده است.

دیدگاه و نظــرات