برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

5 نکته ظریف زناشویی

5 نکته ظریف زناشویی بیولوژیست ها پس از تحقیقات متعدد به این نتیجه دست یافتند که رفتارهای جنسی زنان و مردان در پاره ای از موارد به صورت ذاتی با هم فرق دارد و آنها تحت تاثیر جنسیت، به گونه ای متفاوت از هم عمل می کنند.
بیولوژیست ها پس از تحقیقات متعدد به این نتیجه دست یافتند که رفتارهای جنسی زنان و مردان در پاره ای از موارد به صورت ذاتی با هم فرق دارد و آنها تحت تاثیر جنسیت، به گونه ای متفاوت از هم عمل می کنند.
تحقیق اخیری که در مورد میل جنسی زنان و مردان انجام شده، نتایج بسیار عجیب و جالبی داشته است. امیال جنسی در زنان و مردان بسیار متنوع تر از آن هستند که فقط بخواهیم بگوییم با هم فرق دارند. به هرحال تفاوت های جنسیتی و مشکلات ناشی از آن، بیش از آنکه مربوط به تفاوت های زنانه و مردانه باشد، به رابطه احساسی و عاطفی همسران مربوط می شود.

 

1-مردان از رابطه زناشویی چه می خواهند؟

خواست بیشتر مردان از برقراری رابطه زناشویی، ساده است؛ رهایی از فشارهای عصبی، روانی و جسمی. پس از رابطه زناشویی معمولا مرد احساس رهایی و سبکی می کند. در ضمن مردان از برقراری رابطه زناشویی برای بیان احساس خود نیز استفاده می کنند. اگر مردی مشکلی مانند پیدا کردن شغل جدید، وصول چک یا درگیری و مشاجره ای داشته باشد، احتملا برای رهایی از فشار مشکلات خود به رابطه زناشویی با همسرش روی می آورد. این در حالی است که بیشتر زنان این نکته را درک نمی کنند و با خشم اظهار می کنند (یا بدون اینکه این مطلب را به زبان بیاورند، در ذهن خود تصور می کنند) که از آنها سوء اشتفاده شده است.
 

2-زنان از رابطه زناشویی چه می خواهند؟

بسیاری از زنان حداقل 30 دقیقه وقت لازم دارند تا برای داشتن رابطه زناشویی آمادگی لازم را پیدا کنند ولی اغلب مردان، فقط به 30 ثانیه وقت احتیاج دارند تا آماده شوند. بسیاری از زنان وقتی نیاز به برقراری رابطه با همسرشان دارند معمولا از گفتن آن شرم می کنند یا غرورشان به آنها این اجازه را نمی دهد که این مساله را با همسرشان در میان بگذارند و پیش قدم باشند. اما به هر حال در این شرایط بهترین راهکار این است که به همسرتان (مستقیم یا غیر مستقیم) بفهمانید نیازمند برقراری رابطه هستید. دانستن این نکته برای زنان ضرورت دارد که مردان از طریق چشم تحت تاثیر قرار می گیرند و معمولا از این طریق است که تمایل به برقراری رابطه زناشویی پیدا می کنند. این در حالی است که زنان از راه گوش دادن یا لمس و نوازش تحریک می شوند.
 

3-وقتی مردان حرف نمی زنند...

واقعیت این است که بسیاری از مردان نمی توانند 2 کار را با هم انجام دهند. وقتی مردی از لحاظ جنسی برانگیخته می شود، گفتن و شنیدن برایش مشکل می شود و به همین علت مردان در حال رابطه زناشویی با همسرشان به ندرت می توانند به خوبی صحبت کنند. اگر زنان این نکته را درباره همسر خود ندانند، ممکن است حس بدی نسبت به این مساله پیدا کنند. اما خانم ها می توانند با درک این مساله از رابطه زناشویی خود لذت بیشتری ببند و همسرشان  را برای کاری که توانایی چندانی برای انجام دادنش ندارند، تحت فشار نگذارند.

بیشتر بخوانید: چه بیماریهایی از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند؟

 

4-وقتی زنان اشتیاقی ندارند...

این مساله طبیعی است که گاهی وقتی در اوج احساساتتان هستید و تمایل به برقراری رابطه دارید، شریک زندگی تان در این حال و هوا نباشد. معمولا در چنین شرایطی توصیه می کنیم فضا را به گونه ای تغییر دهید که احساسات خفته در وجود او بیدار شود. نگذارید همه چیز برایتان عادی شود، به خصوص اگر بیش از یک هفته است که احساس می کنید همه چیز برایتان عادی شده و به برقراری رابطه تمایل ندارید. می توانید تغییراتی در محیط اتاق ایجاد کنید؛ از تغییر دکوراسیون گرفته تا تغییر نور اتاق خواب و قرار دادن شمع های معطر در آن.
 

5-...و اما بعد از رابطه زناشویی

بیشتر مردان بعد از برقراری رابطه دوست دارند چرت کوتاهی بزنند. درحالی که شاید شما تمایل به صحبت با همسرتان داشته باشید یا اینکه بخواهید بدانید این رابطه برایش لذت بخش بوده یا نه. ولی بهتر است کمی واقع بین باشید و از اینکه می بینید او میلی به گفتگو ندارد، ناراحت نشوید. این تفاوت رفتاری را درک کنید و پس از برقراری رابطه زناشویی، به او اجازه دهید کمی استراحت کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات