برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

واقعیت هایی درباره درد

حقیقت: کاهش وزن باعث کاهش درد می شود در صورتی که اضافه وزن دارید توجه کنید که وزن اضافه برابر است با افزایش فشار بر روی مفاصل و افزایش درد. در صورتی که احساس درد دارید و تصمیم دارید به دکتر مراجعه نمایید حتما قبل از مراجعه به پزشک یک بار بر روی ترازو بروید.کاهش حتی چند کیلو وزن تاثیر فوق العاده زیادی بر کاهش فشار بر روی مفاصل لگن و زانو و کمر دارد.
افسانه: درد قسمتی از پروسه افزایش سن می باشد مانند موهای خاکستری و چروکیدگی پوست مقدار کمی درد جزئی از زندگی هر انسانی در سن پیری می باشد. ولی درد مزمن (که باعث کاهش کیفیت زندگی می باشد) معمول نیست. اکثر مردم قادرند درد را مدیریت کنند و با افزایش سن زندگی بدون دردی داشته باشند. اگر از درد مزمن رنج می برید متخصص درد می تواند به شما کمک کند از درد نجات پیدا کنید و این اصلا به سن شما ربطی ندارد.
افسانه: مسکن ها اعتیاد آورند اگر مسکن ها به درستی مصرف شوند ندرتا باعث اعتیاد می گردند. با اینحال مانند بسیاری از داروها بدن می تواند به مسکن ها وابسته شود. اگرچه این به معنی اعتیاد داشتن به این داروها نیست، ممکن است با قطع یکباره دارو علائم بازپس گیری بروز کند. انتظار می رود پس از مصرف بیش از چند روز مسکن تجویزی، بدنتان پاسخ دهد. پزشک به شما کمک می کند تا دارو را ایمن تر ترک کنید./
افسانه: اگر منشا درد پیدا نشده پس وجود ندارد. فقط به این دلیل که منشا درد پیدا نشده است آیا می توانیم بگوییم که درد واقعی نیست؟ تستی که بتواند شدت درد را اندازه بگیرد یا تصویری که درد را نشان دهد یا دستگاهی که محل درد را دقیق نشان دهد وجود ندارد. این موضوع به این معنی نیست که درد درمان نمی شود. ندانستن علت اصلی درد مانعی برای درمان بیمار و بهتر کردن حال او نیست.
حقیقت: آب و هوا بر روی درد تاثیر می گذارد در صورتی که در هوای سرد یا بارانی احساس درد در شما افزایش میابد، این حالت تلقین یا توهم نیست. اگر چه تحقیقات عوامل مختلفی را در این احساس درد نشان می دهند ولی افزایش فشار هوا تاثیری نامطلوب بر روی احساس درد ( مخصوصا بیماران روماتیسمی) دارد. شاید دلیل این موضوع افزایش فشار هوا بر روی مفاصل باشد.
حقیقت: ورزش باعث کاهش درد می شود اگر چه درد ورزش کردن را برای شما دشوار می کند ولی فعال بودن از بهترین روش ها برای بهبود درد می باشد. ورزش باعث کاهش وزن و افزایش روحیه و بهبود خواب می شود؛ همه اینها نتیجتا باعث تسکین درد می گردند. ورزش باعث تقویت عضلات، نرم شدن مفاصل خشک و حفظ تعادل و هماهنگی بدن می گردد. برای شروع بهتر است از ورزش های با فشار کم مثل قدم زدن و شنا شروع کنید.
افسانه: در مورد دردهای جزئی نگران نباشید بسیاری معتقدند که درد چیزیست که بایستی با آن زندگی کرد و اجتناب ناپذیر می باشد ولی این موضوع به این معنی نیست که همه درد ها را انکار کنیم. حتی اگر با داروهای بدون نسخه درد بهتر شد، بهتر است با وجود ادامه یافتن آن پس از یک تا دو هفته یا بدتر شدن آن یا تداخل آن با فعالیت های روزمرهه، به پزشک مراجعه کنید.
افسانه: استراحت باعث کمر درد می شود اگر چه معمولا برای تسکین درد کمر استراحت کوتاه تجویز می شود ولی بهترین راه برای بهبود درد کمر فعالیت می باشد. محققان معتقدند استراحت مطلق بدترین کاریست که فرد مبتلا به کمر درد می تواند انجام دهد. در صورتی که فعالیت نکنید کمر شما شروع به خشک شدن می کند و ممکن است حتی کمر درد شما روز به روز بدتر و بدتر شود. کمی ورزش بصورت محدود زمانی که کمر درد دارید تاثیر بسزایی در بهبود کمر درد شما دارد.
حقیقت: رویکرد شما تاثیر مستقیم بر درد دارد فکر کردن به درد باعث افزایش آن می شود. طبق تحقیقات محققان افرادی که بر روی درد خود تمرکز می کنند بیشتر از افرادی که با همان میزان درد خود را مشغول اموری جانبی می کنند احساس درد می کنند. درد باعث افسردگی و اضطراب می شود و بدن را در یک چرخه معیوب افزایش درد می اندازد. در صورتی که درد مزمن دارید با یک مشاور یا روانشناس مشورت نمایید او حتما شما را در غلبه بر درد کمک می نماید.
حقیقت: زنان راحت تر با درد کنار می آیند لحظه تولد نوزاد یکی از زمانهایی است که زنان بیشترین میزان درد در زندگی را تجربه می کنند. تحمل درد در مردان و زنان متفاوت است. در بدن زنان مکانیزم های مختلفی برای مقابله با درد وجود دارد، این مکانیسم ها به زنان کمک می کند تا سریعتر درمان شوند و زودتر درد خود را فراموش کنند. ولی با تمام این تفاسیر محققان معتقدند که احساس درد در افراد مختلف امریست منحصر به فرد که قابل قیاس نمی باشد.
افسانه: نابرده رنج گنج میسر نمی شود درست است که ورزش کردن برای بدن خوب است ولی بایستی بدانید که چه وقت به ورزش کردن خاتمه دهید. درد روشی است برای بدن که به شما می گوید مشکلی در حال ایجاد شدن می باشد. شما نباید هرگز در هنگام ورزش احساس درد کنید. در صورتی که احساس درد کردید صبر کنید و بعد از کمی استراحت ادامه دهید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات