برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

انتشار کروناویروس به قلب و مغز، چند روز پس از عفونت

انتشار کروناویروس به قلب و مغز، چند روز پس از عفونت یک بررسی جدید نشان می‌دهد که کروناویروس می‌تواند در طول چند روز پس از عفونت به قلب و مغز منتشر شود و برای ماه‌ها در این اندام‌ها باقی بماند.

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که کروناویروس می‌تواند در طول چند روز پس از عفونت به قلب و مغز منتشر شود و برای ماه‌ها در این اندام‌ها باقی بماند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «وب‌ام‌دی»، این ویروس می‌تواند تقریبا به هر سیستم اندام بدن منتشر شود و ممکن است در علائم مداومی که در بیماران «کووید درازمدت» دیده می‌شود، نقش داشته باشد.

کارشناسان می‌گویند یافته‌های این بررسی می‌تواند تاحدی روشن کند، چرا «کووید درازمدت» بر بسیاری از سیستم‌های اندامی در بدن اثر می‌گذارد و چرا حتی افرادی که عفونت کروناویروس درآنها خفیف یا بی‌علامت بوده است، می‌توانند دچار کووید درازمدت شوند.

پژوهشگران موسسه ملی بهداشت آمریکا «NIH» از بافت‌های ۴۴ بیمار درگذشته به علت کرونا در سال اول همه‌گیری نمونه‌برداری انجام دادند و نمونه‌ها را بررسی کردند. آنها حضور مداوم ویروس را در چند بخش بدن، از جمله قلب و مغز برای مدت‌های طولانی تا ۲۳۰ روز پس از شروع علائم یافتند. این پژوهشگران روند گردآوری بافتی پس از مرگ فراگیرتری را انجام دادند که به طور معمول یک روز پس از مرگ بیمار انجام شده بود. این پژوهشگران همچنین از مجموعه‌ای از شیوه‌ها برای نگهداری بافتی استفاده کردند تا بتوانند میزان‌های ویروسی را مشخص کنند. آنها توانستند از نمونه‌های گردآوری شده از بافت‌های متفاوت از جمله قلب، ریه‌ها و غده‌های آدرنال ویروس را رشد دهند.

این پژوهشگران نوشتند:‌ «نتایج ما در مجموع نشان می‌دهد گرچه بالاترین بار ویروس کرونا در مجاری هوایی و ریه‌ها دیده می‌شود، این ویروس می‌تواند از همان ابتدای عفونت در بدن منتشر شود و سلول‌ها را در سراسر از جمله به طور گسترده در سراسر مغز دچار عفونت کند.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات