برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کووید ۱۹ و واکسن‌های آن، قابلیت وارد شدن به دی‌ان‌ای را ندارند

کووید ۱۹ و واکسن‌های آن، قابلیت وارد شدن به دی‌ان‌ای را ندارند مطالعات محققان دانشگاه کویینزلند استرالیا نشان می‌دهد هیچ مدرکی دال بر اینکه ویروس کووید ۱۹ یا واکسن‌های فایزر و آسترازنکا وارد دی‌ان‌ای شده و منجر به جهش دائمی شوند، وجود ندارد و افراد نباید از ترس این موضوع واکسیناسیون را به تاخیر بیندازند.

مطالعات محققان دانشگاه کویینزلند استرالیا نشان می‌دهد هیچ مدرکی دال بر اینکه ویروس کووید ۱۹ یا واکسن‌های فایزر و آسترازنکا وارد دی‌ان‌ای شده و منجر به جهش دائمی شوند، وجود ندارد و افراد نباید از ترس این موضوع واکسیناسیون را به تاخیر بیندازند.

به گزارش «بهپو»، در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی این شایعه منتشر شده که واکسن‌های کرونا وارد DNA‌ می‌شوند و آسیب‌های ژنتیکی به همراه دارند؛ محققان دانشگاه کویینزلند این ادعا را به طور کلی رد کرده‌ و معتقدند هیچ مدرکی دال بر اینکه ویروس کووید ۱۹ یا واکسن‌های فایزر و آسترازنکا وارد دی‌ان‌ای می‌شوند، وجود ندارد.

در برخی از شبکه‌ها آمده بود که سلول‌های انسان اسید ریبونوکلئیک  «RNA»  کووید ۱۹ را به DNA تبدیل می‌کنند و باعث جهش دائمی می‌شوند. محققان همین موضوع را به دقت مورد بررسی قرار دادند و با توالی‌یابی DNA دریافتند هیچ مدرکی دال بر این جهش وجود ندارد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس»، در ادامه این مطالعات آمده است واکسیناسیون علیه کرونا باید بی‌هیچ تردیدی با سرعت ادامه یابد و این شایعات بی‌اساس نباید مانعی در این زمینه ایجاد کند.

نتایج این مطالعه در نشریه  «Cell Reports» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات