برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

قوز کردن باعث کاهش تمرکز می شود

قوز کردن باعث کاهش تمرکز می شود محققان می گویند که صاف نشستن و قوز نکردن موجب بهبود روحیه، افزایش تمرکز و کاهش فشار خون می‌شود.

محققان می گویند که صاف نشستن و قوز نکردن موجب بهبود روحیه، افزایش تمرکز و کاهش فشار خون می‌شود.

به گزارش «بهپو»، این یافته ها ناشی از مطالعه ۸۲ دانش آموزی از این افراد خواسته شد که در حین نشستن به صورت های صاف و قوز کرده مختلف یک سری آزمایش انجام دهند.

البته به این دانش آموزان گفته نشد که در این مطالعه حالت های نشستن صاف و یا خمیده و قوز کرده آنها مورد بررسی قرار می گیرد بلکه دانش آموزان تصور کردند در این مطالعه میزان تمرکز آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

محققان دانشگاه «فردریش-الکساندر» در آلمان در این مطالعه با تغییر ارتفاع میز و صندلی وضعیت نشستن دانش آموزان را به حالت نشسته صاف یا خمیده تغییر می دادند.

در این مطالعه یک جدول پنج امتیازی برای وضعیت روحی این افراد طراحی شد و نتایج این مطالعه نشان داد، وضعیت روحی افرادی که صاف می نشستند به طور متوسط ۳.۷۷ امتیاز بود در حالی که این امتیاز برای افرادی که به صورت خمیده و قوز کرده می نشستند، ۳.۴۳ امتیاز بود. 

نتایج این مطالعه تاکیدی است بر یافته های مطالعه قبلی که نشان می دهد، راست نشستن یا ایستادن خودباوری و خلق و خوی افراد سالم را بالا می برد و این افراد احساس غرور بیشتری نسبت به افرادی می کنند که به صورت خمیده و قوز کرده می نشینند.

به گزارش «بهپو» به نقل از «روزنامه دیلی میل»، محققان اظهار داشتن که صاف نشستن با کاهش فشار خون، کاهش ضربان قلب و کاهش دما ارتباط دارد. وضعیت های خمیده و قوز کرده نشستن ممکن است به فرد این موضوع را القا کند که در یک وضعیت سلامتی بالقوه تهدید کننده ای قرار دارد و از این رو حالت روحی منفی را تجربه کند. از طرف دیگر صاف نشستن به شخص این حس را می دهد که در یک وضعیت سلامتی غیرتهدیدکننده قرار دارد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات