برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان سرطان سینه مقاوم به دارو با لازوفوکسیفین

درمان سرطان سینه مقاوم به دارو با لازوفوکسیفین محققان دریافتند داروی لازوفوکسیفین در مقایسه با داروهای کنونی، تاثیر بیشتری روی کاهش و جلوگیری از رشد تومور سرطان سینه دارد.

محققان دریافتند داروی لازوفوکسیفین در مقایسه با داروهای کنونی، تاثیر بیشتری روی کاهش و جلوگیری از رشد تومور سرطان سینه دارد.

به گزارش «بهپو»، در این مطالعه مشخص شد تاثیر این دارو در جلوگیری از متاستاز در ریه، کبد، استخوان و مغز نیز بیش از داروهای فعلی است.این مطالعه توسط محققان دانشگاه شیکاگو واقع در آمریکا و با آزمایش روی موش‌ها صورت گرفته است.

در حال حاضر از داروی فولوسترنت به عنوان موثرترین داروی موجود برای مقابله با سرطان سینه استفاده می‌شود.

در این تحقیقات مشخص شد با وجود این که فولوسترنت و داروهای مشابه موجب بروز عوارض جانبی ناخواسته مشابه یائسگی می‌شوند، داروی لازوفوکسیفین مانع بروز این نوع عوارض خواهد شد.

از طرفی این دارو در درمان تومور مقاوم به دارو موثر است و مانع از  متاستاز در ریه، کبد، استخوان و مغز می‌شود. محققان در تلاشند تا به زودی آزمایش‌های بالینی انسانی این دارو را آغاز کنند.

به رشد کنترل نشده سلول‌های پوشش داخلی مجرای شیری یا لوبول، سرطان سینه گفته می‌شود. هر سینه از ۱۵ تا ۲۰ بخش به نام لوب تشکیل شده که به صورت خوشه‌ای در کنار هم قرار دارند. لوب‌ها مجموعه‌ای از غدد شیری هستند. هر لوب از بخش‌های کوچکتری به نام لوبول تشکیل شده است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال اکسپرس»، سرطانی که از لوبول آغاز شود، سرطان لوبولار نامیده می‌شود. سرطان سینه در زنان شایع‌تر است، گرچه احتمال ابتلای مردان نیز به سرطان سینه وجود دارد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه «Breast Cancer Research» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات