برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

اگر بیماری قلبی دارید در مصرف امگا 3 احتیاط کنید

اگر بیماری قلبی دارید در مصرف امگا 3 احتیاط کنید مطالعات جدید محققان انجمن قلب و عروق اروپا نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های اسیدچرب امگا ۳ منجر به افزایش احتمال فیبریلاسیون دهلیزی در افرادی می‌شود که تری‌گلیسیرید بالایی دارند.

مطالعات جدید محققان انجمن قلب و عروق اروپا نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های اسیدچرب امگا ۳ منجر به افزایش احتمال فیبریلاسیون دهلیزی در افرادی می‌شود که تری‌گلیسیرید بالایی دارند.

به گزارش «بهپو»، در حالی که مطالعات مختلف تاثیر مفید امگا ۳ بر سلامت قلب را تایید کردند، مطالعات جدید نشان می‌دهد این مکمل‌های مفید برای برخی افراد مضر است. افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و افرادی که در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند از جمله این گروه هستند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ منجر به افزایش احتمال فیبریلاسیون دهلیزی در افرادی می‌شود که تری‌گلیسیرید بالایی دارند. فیبریلاسیون دهلیزی شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی (غیرطبیعی و نامنظم‌بودن ضربان قلب) است.

این مطالعه با بررسی ۵۰ هزار شرکت‌کننده به مدت هفت سال نشان می‌دهد مصرف امگا ۳ در افرادی که تری‌گلیسیرید بالایی دارند، احتمال بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد و این افراد نباید به صورت خودسرانه، مکمل مصرف کنند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «هلث لاین»، بیماری‌های قلبی عروقی قاتل شماره یک جهان است؛ این درحالی است که اکثر بیماری‌های قلبی عروقی با اجتناب از عوامل خطری از جمله دخانیات، رژیم غذایی ناسالم، ‌چاقی، ‌عدم تحرک جسمی و مصرف الکل قابل پیشگیری هستند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات