برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نقش مثبت منیزیم بر بهبود مبتلایان به کووید 19

نقش مثبت منیزیم بر بهبود مبتلایان به کووید 19 مطالعات اخیر تاثیر منیزیم در مقابله با بیماری‌های تنفسی حاد را تایید می‌کند. براساس یکی از پژوهش‌ها در چین، این ماده معدنی می‌تواند به بهبود عوارض در مبتلایان به کووید 19 نیز کمک کند.

مطالعات اخیر تاثیر منیزیم در مقابله با بیماری‌های تنفسی حاد را تایید می‌کند. البته براساس یکی از پژوهش‌ها در چین، این ماده معدنی می‌تواند به بهبود عوارض در مبتلایان به کووید 19 نیز کمک کند. در کل، منیزیم ماده‌ی معدنی ضروری برای آنزیم‌های موثر در بسیاری عملکردهای فیزیولوژیک ضروری نظیر انقباضات عضلانی، متابولیسم، سنتز DNA و پروتئین‌ها و... است.

به گزارش «بهپو»، تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که مصرف مکمل منیزیم می‌تواند در پیشگیری یا درمان بیماری‌های تنفسی مفید باشد. به‌همین دلیل، طی دوران اپیدمی کروناویروس مطالعات بیشتری برای بررسی نقش این ماده مغذی در بهبود بیماری کووید19 انجام شده است.

 

نقش منیزیم در علائم مختلف کووید19

مهم‌ترین علائم ابتلا به کووید19، سرفه و تب است که در حالت وخیم با درگیری شدید ریوی حتی مشکلات قلبی، کلیوی و کبد نیز بروز پیدا می‌کند. فواید سولفات منیزیم برای درمان بیماری‌های ریوی نظیر آسم و پنومونی مربوط به تاثیر ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و اتساع‌دهنده مجاری تنفسی تایید شده‌ است. به عقیده‌ی محققان، منیزیم در پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماری‌های مرتبط با سیستم تنفسی، ریوی، تولیدمثل، عصبی، گوارش و حتی آسیب‌‌های کلیوی، دیابت و سرطان کمک می‌کند. از طرفی، کمبود این ماده زمینه‌ی ابتلا به بیماری‌های قلبی نظیر پرفشاری خون و تصلب شریان را افزایش می‌دهد و مصرف مکمل منیزیم در کاهش فشار خون مبتلایان به این مشکل موثر است.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با خوراکی های سرشار از منیزیم

 

بهترین منابع غذایی منیزیم

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ncbi»، در کل، سبک غذایی نامناسب موجب کمبود منیزیم در بسیاری از افراد می‌شود. هر فرد بزرگسال روزانه به حدود 350 میلی‌گرم منیزیم نیاز دارد که گنجاندن گروه‌های مختلف غذایی به تامین آن کمک می‌کند. کاکائو، انواع مغزها مانند گردو، دانه آفتابگردان، فندق و...، غلات سبوس‌دار و حبوبات بهترین منابع غنی این ماده معدنی محسوب می‌شوند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات