برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

شیردهی باعث انتقال کرونا به نوزاد نمی شود

شیردهی باعث انتقال کرونا به نوزاد نمی شود سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد کرونا ویروس جدید از مادر شیرده به نوزاد منتقل نمی شود و بر اساس شواهد موجود فواید شیردهی از خطر احتمالی سرایت ویروس بسیار بیشتر است و مادران به هیچ عنوان نباید شیردهی به نوزاد خود را قطع کنند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد کرونا ویروس جدید از مادر شیرده به نوزاد منتقل نمی شود و بر اساس شواهد موجود فواید شیردهی از خطر احتمالی سرایت ویروس بسیار بیشتر است و مادران به هیچ عنوان نباید شیردهی به نوزاد خود را قطع کنند.

به گزارش «بهپو»، «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت جمعه شب در کنفرانسی خبری گفت: خطر احتمال انتقال ویروس از مادر به نوزاد در دوران شیردهی توسط محققان به دقت بررسی شده است.

آدهانوم  توضیح داد : ما می‌دانیم که کودکان در برابر کووید۱۹ به مراتب در خطر کمتری هستند، در عین حال در خطر ابتلا به بیماری‌های بسیاری هستند که تغذیه از شیر مادر از آن‌ها جلوگیری می‌کند و توصیه سازمان جهانی بهداشت براساس شواهد موجود این است که منافع شیر مادر بسیار بیشتر از خطر ابتلای نوزاد به کرونا است.

«آنشو بانرجی» مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت نیز در این کنفرانس خبری گفت : محققان تنها تکه‌هایی « fragments» از ویروس کرونا را در شیر مادر مبتلا به این ویروس یافته‌اند و ویروس زنده در شیر مادر یافت نشده است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «رویترز»، او افزود: ما تاکنون ویروس زنده در شیر مادر مشاهده نکرده‌ایم. لذا خطر انتقال ویروس از مادر به نوزاد تاکنون اثبات نشده است.

ویروس های تنفسی از را شیر دادن منتقل نمی شوند. به همین دلیل مادر همان رعایت هایی که در ارتباط با بقیه بیماری ها می کند درباره کرونا و شیر دادن به نوزادش باید داشته باشد. یعنی کودکش را نبوسد، در فاصله کم از نوزادش مثل زمان شیر دادن ماسک بزند، قبل و بعد از تماس با نوزا دست هایش را با آب و صابون بشوید، اگر سطحی به قطرات سرفه و عطسه آلوده می شود ضد عفونی کند و اگر حال جسمی مناسبی برای شیر دادن ندارد شیرش را بدوشد و با قاشق یا فنجان تمیز به نوزاد بدهد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات