برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

شستن اصولی دست، اولین گام برای مبارزه با بیماری های عفونی

شستن اصولی دست، اولین گام برای مبارزه با بیماری های عفونی مطالعات اخیر محققان دانشگاه ام ای تی نشان می‌دهد، شستشوی صحیح دست در تنها 10 فرودگاه‌های اصلی و پر تردد دنیا،‌ به میزان قابل توجهی از شیوع بیماری‌های واگیردار جلوگیری می‌کند.

مطالعات اخیر محققان دانشگاه ام ای تی نشان می‌دهد، شستشوی صحیح دست در تنها 10 فرودگاه‌های اصلی و پر تردد دنیا،‌ به میزان قابل توجهی از شیوع بیماری‌های واگیردار جلوگیری می‌کند.

به گزارش «بهپو»، این مطالعه در اواخر ماه دسامبر و درست قبل از شیوع ویروس کرونا منتشر شد و بیشتر در مورد شیوع آنفلوآنزا بود. محققان بر این باورند که نتیجه این مطالعه را می‌توان در مورد تمام بیماری‌های واگیردار به کار بست و با بهبود عادت‌های شستشوی دست،‌ از گسترس عفونت به ویژه در مکان‌های شلوغ و پر تردد از جمله فرودگاه جلوگیری کرد.

این مطالعه تخمین می زند بهبود شستشوی دست توسط مسافران در تنها 10 فرودگاه پر تردد دنیا به میزان قابل توجهی از گسترش بسیاری از بیماری های عفونی جلوگیری می کند. محققان دریافتند هرچه عادت های شستشوی دست مسافران در فرودگاه ها بهبود یابد، تاثیر چشمگیرتری بر کاهش سرعت بیماری خواهد داشت.

این مطالعه بر اساس شبیه‌سازی داده‌ها و مدلسازی اپیدمیولوژیک صورت گرفته است.

بر اساس این مطالعه، فرودگاه‌ها بسیار آلوده هستند و این آلودگی از طریق لمس کردن صندلی و دستگیره‌ها، مدارک و دیگر وسایل منتقل می‌شوند.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته، فقط حدود ۲۰ درصد از مسافران دستان خود را به طور صحیح می‌شویند و ۸۰ درصد دیگر ناقل انواع عفونت هستند. در ادامه آمده است، حدود هفتاد درصد افراد پس از توالت دست خود را می‌شویند.

محققان شستشوی حداقل ۱۵ دقیقه دست با آب و صابون را ضروری می‌دانند.

نتایج این مطالعه در نشریه «Risk Analysis» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات