برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

فیلگوتونیب، جدیدترین داروی آرتریت روماتویید به زودی وارد بازار می شود

فیلگوتونیب، جدیدترین داروی آرتریت روماتویید به زودی وارد بازار می شود داروی جدید آرتریت روماتویید به نام فیلگوتونیب پس از موفقیت در آزمایش های بالینی هم اکنون آماده ورود به بازارهای جهانی است.

داروی جدید آرتریت روماتویید پس از موفقیت در آزمایش های بالینی هم اکنون آماده ورود به بازارهای جهانی است.

به گزارش «بهپو»، در یک آزمایش بزرگ بالینی که توسط یکی از محققان دانشگاه استنفورد رهبری شده است دارویی که بصورت آزمایشی تولید شده بود توانست بهبودی چشمگیری در علایم بیماران مبتلا به آرتریت روماتویید که نسبت به درمان های موجود پاسخی دریافت نکرده بودند، ایجاد کند.

آرتریت -التهاب مفاصل- به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می‌شود که یکی از بزرگترین معضلاتی است که افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه می‌شوند. استئوآرتریت -آرتروز، آرتریت روماتویید، آرتریت عفونی، آرتریت پسوریاتیک و نقرس، پنج گروه عمده آرتریت محسوب می‌شوند.

این دارو که «فیلگوتونیب» -filgotinib- نام دارد یک مسدودکننده «JAK» انتخابی است. خانواده JAK شامل چهار مولکول مرتبط به هم به نام‌های JAK۱، JAK۲، JAK۳ و TYK۲ است که نقش مهمی در تسهیل سیگنال‌های التهابی ایفا می‌کنند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «مد اسکیپ»، در سال‌های اخیر گروهی از داروها به نام مسدود کننده JAK در حال توسعه هستند که برای درمان سایر شرایط التهابی کاربرد دارند. این داروها با پیشرفت روزافزون و  افزایش کارایی، عوارض جانبی کمتری را نشان دادند و آخرین نسل از این گروه دارویی پس از اتمام آزمایش‌های انسانی، آماده دریافت مجوز از سازمان غذا و داروی آمریکا و ورود به بازار تجاری است.

نتایج این مطالعه در نشریه « JAMA » منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات