برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

مغز بیماران آلزایمری آلوده به باکتری های لثه

مغز بیماران آلزایمری آلوده به باکتری های لثه محققان بیماران مرده و زنده مبتلا یا مشکوک به آلزایمر را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند باکتری های موجود در بیماری های مزمن لثه در مغز افراد مبتلا به آلزایمر هم دیده می شود.

محققان می گویند احتمالا باکتری های بیماری لثه نقش مهمی در بیماری آلزایمر دارند.

به گزارش «بهپو»، محققان بیماران مرده و زنده مبتلا یا مشکوک به آلزایمر را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند باکتری های موجود در بیماری های مزمن لثه در مغز افراد مبتلا به آلزایمر هم دیده می شود.

آزمایش روی موش ها تایید می کنند که باکتری های «پورفیروموناس ژنژیوالیس» می توانند از دهان به مغز انتقال پیدا کنند و پروتیین سمی که ترشح می کنند -ژینژیپین- نورون های مغز را از بین می برد.

این باکتری ها تولید بتا آمیلویید را افزایش می دهند. بتا آمیلویید جزو پلاک های مغزی مرتبط با آلزایمر است.

آزمایش های بیشتری روی موش ها نشان می دهد که داروهایی که پروتیین های سمی تولید شده این باکتری را مسدود می کنند، انحطاط مغزی را هم متوقف می کنند.

این مطالعه در مجله « Science Advances »  منتشر شده است.

محققان گفته اند یافته های آنها درهای جدیدی را برای کمک به مبتلایان به آلزایمر باز می کند. در حال حاضر هیچ درمان قطعی و موثری برای آلزایمر وجود ندارد. این گروه داروی جدیدی را طراحی کرده اند که تا اواخر امسال در یک آزمایش بالینی روی مبتلایان به آلزایمر خفیف و متوسط ​​آزمایش می شود.

به گزارش «بهپو» به نقل از «وبمد»، این مطالعه ارتباط بین بیماری لثه و زوال عقل را نشان می دهد، اما دانشمندانی که در این تحقیق شرکت نداشته اند عنوان کرده اند که هنوز به طور مشخص معلوم نیست که آیا باکتری های بیماری لثه باعث آلزایمر می شوند یا خیر.

مطالعات قبلی درباره ارتباط بیماری لثه با زوال عقل یک سال پیش منتشر شده است و نشان می دهد افرادی که به مدت 10 سال دارای بیماری مزمن لثه بوده اند نسبت به کسانی که مبتلا به بیماری لثه نیستند، حدود 70 درصد بیشتر در معرض آلزایمر هستند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات