برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

مصرف مستمر گوشت قرمز، عامل بیماری قلبی

مصرف مستمر گوشت قرمز، عامل بیماری قلبی مصرف گوشت قرمز میزان ترکیب شیمیایی تری متیل آمین ان اکسید –TAMO- را در بدن تا سه برابر افزایش می دهد. این ماده شیمیایی که در معده انسان وجود دارد، با بیماری های قلبی مرتبط است.

محققان آمریکایی دریافتند مصرف مستمر گوشت قرمز منجر به انباشت مواد شیمیایی در بدن و بروز بیماری های قلبی می شوند.

به گزارش «بهپو»، بر اساس این تحقیقات مصرف گوشت قرمز میزان ترکیب شیمیایی تری متیل آمین ان اکسید –TAMO- را در بدن تا سه برابر افزایش می دهد. این ماده شیمیایی که در معده انسان وجود دارد، با بیماری های قلبی مرتبط است.

در این تحقیقات میزات تغییرات TAMO در اثر مصرف گوشت قرمز، گوشت سفید و منابع پروتیینی غیر از گوشت، در 113 داوطلب سالم مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه این آزمایش مشخص شد میزان TAMO در بدن داوطلبانی که گوشت قرمز مصرف مصرف می کنند در مقایسه با سایر داوطلبان به 3 برابر افزایش می یابد. میزان این ماده در بدن رابطه مستقیمی با میزان ابتلا به بیماری های قلبی دارد و به اعتقاد محققان با کاهش TAMO از طریق کاهش مصرف گوشت قرمز می توان احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را هم به میزان قابل توجهی کاهش داد.

به گفته محققان حدود یک چهارم افراد میانسال در آمریکا دارای مقادیر بالای TAMO هستند که تنها در اثر مصرف گوشت قرمز افزایش می یابد.

نتایج این تحقیقات تایید می کند که رژیم های غذایی محدودکننده مصرف گوشت قرمز، بر سلامت قلب موثر هستند. بنابراین مصرف مواد غذایی متنوع از جمله سبزیجات و میوه ها، غلات کامل، مواد غذایی کم چربی و پروتیین ها گیاهی مانند سویا و لوبیا به جای گوشت قرمز برای سلامت قلب مفید است.

به گزارش «بهپو» به نقل از «ایرنا»، بیماری های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه European Heart Journal منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات