برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کاهش فشار خون با کفیر

کاهش فشار خون با کفیر نوشیدنی «کفیر» با تشدید ارتباط بین روده و مغز تاثیر مثبتی بر فشارخون می گذارد. کفیر یک نوشیدنی تشکیل شده از شیر پروبیوتیک تخمیرشده است که به خاطر تواناییش در حفظ تعادل باکتری‌های سودمند روده در سیستم گوارش شهرت دارد.
محققان می گویند نوشیدنی «کفیر» با تشدید ارتباط بین روده و مغز تاثیر مثبتی بر فشارخون می گذارد. کفیر یک نوشیدنی تشکیل شده از شیر پروبیوتیک تخمیرشده است که به خاطر تواناییش در حفظ تعادل باکتری‌های سودمند روده در سیستم گوارش شهرت دارد.
به گزارش «بهپو»، مطالعات قبلی نشان داده است که عدم تعادل در کلونی باکتری‌های روده موسوم به میکروبیوم ها، ممکن است موجب بروز فشارخون بالا در برخی افراد شود. به همین ترتیب پروبیوتیک ها که مکمل‌های باکتری‌های زنده هستند و برای سیستم گوارش مفیدند، خاصیت پایین آورنده فشارخون دارند. محققان دانشگاه «آیوبرن آلاباما» آمریکا همراه با محققان دانشگاه «ویلاولها» برزیل سه گروه از موش‌ها را از لحاظ تاثیر کفیر بر کاهش فشارخون بالا مورد مطالعه قرار دادند:
  • گروه مبتلا به فشارخون بالا که تحت درمان با کفیر قرار گرفته اند
  • گروه مبتلا به فشارخون بالا که تحت درمان با کفیر قرار نگرفته اند
  • گروه دارای فشارخون عادی که تحت درمان با کفیر قرار نگرفته اند
به گزارش «بهپو» به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، بعد از ۹ هفته مصرف کفیر، موش‌های گروه اول در مقایسه با گروه دوم، دارای میزان کمتر «اندوتوکسین» -مواد سمی مرتبط با اختلال در سلول‌ها-، فشارخون پایین‌تر، و بهبود نفوذپذیری روده بودند. روده‌های سالم اجازه عبور برخی مواد را می‌دهند، اما به طورکلی به عنوان یک مانع برای دور نگه داشتن باکتری‌های مضر و سایر مواد خطرناک عمل می‌کنند. به‌‌علاوه، مکمل کفیر موجب حفظ تعادل طبیعی چهار باکتری روده ای و آنزیم مغزی شد که برای عملکرد نرمال سیستم عصبی ضروری هستند؛ این مسئله بیانگر آن است که سیستم‌های گوارش و اعصاب با همکاری هم برای کاهش فشارخون بالا عمل می‌کنند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات